۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۴۰۵۹
آیت الله نوری همدانی :

علوم اسلامی باید از قرآن استخراج شود / فتنه اخیر چراغ سبز به دشمن بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی فتنه های اخیر را چراغ سبز به دشمن دانست و گفت: متاسفانه این جریانات موجب خوشحالی دشمنان شد و ما باید با حضور مقتدرانه و با صلابت خود، این فتنه را خاموش و دشمنان را در اهدافشان ناکام سازیم.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان مراکز تربیت معلم قم و برخی از اعضا هیات علمی دانشگاه پیام نور اصفهان با اشاره به اهمیت مساله تعلیم و تربیت در اسلام گفت: تعلیم و تربیت در اسلام نوعی هنر است و شناخت انسان ها و تفاوت های آن با استعدادها کار مربیان تربیتی است.

این مرجع تقلید گام برداشتن در مسیر تربیت را توفیقی بزرگ دانست و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر علومی که در دانشگاه ها و مراکز علمی ما تدریس می شود غربی است و غربیان این علوم را در جنگ های صلیبی از اسلام غارت کرده و مجددا سکولار شده آنرا به ما تحویل داده اند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بر ضرورت استخراج علوم انسانی از قرآن تاکید و خاطرنشان کرد: اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز علمی تنها با صرف برگزاری نماز و مراسمات معنوی اسلامی نخواهد شد و باید با برنامه ریزی مناسب برنامه ها و اقدامات به نحوی تنظیم شود که عنصر دین در آن وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای اسلامی شدن دانشگاه ها ما چاره ای نداریم جز اینکه اندیشه ها و مبانی اسلامی را عملیاتی کنیم و به دنیا نشان دهیم که اسلام در همه عرصه ها ایده و حرف دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به دهه مبارک فجر این ایام را گرامی داشت و گفت: مردم باید با صلابت و اقتدار همیشگی خود در تظاهرات 22 بهمن ماه شرکت کنند و وفاداری خود را به انقلاب و ارزش ها نشان دهند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به فتنه های بعد از انتخابات این حوادث را نوعی چراغ سبز به دشمنان دانست و خاطرنشان ساخت: متاسفانه این جریانات موجب خوشحالی دشمنان شد و ما باید با حضور مقتدرانه و با صلابت خود این فتنه را خاموش و دشمنان را در اهدافشان ناکام سازیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات امام راحل حفظ نظام را از اوجب واجبات دانست و بیان داشت: ما باید در برابر این انقلاب به وظیفه خود عمل کرده و نظام و ولایت فقیه را حفظ کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: حرکات و افعال ملت ایران همواره موجب خشم دشمنان می شد اما متاسفانه اقداماتی که در روز عاشورا و حوادث ناگواری که در جریانات اخیر اتفاق افتاد چراغ سبز به دشمن بود و آنها را خوشحال کرد.

این مرجع تقید در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تغییر ادبیات امام راحل توسط برخی از افراد گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب همواره تعابیری همچون استکبار و استضعاف به کار می بردند اما برخی ها در صدد تغییر این ادبیات هستند و تعابیر دیگری همچون قدرت های برتر و بزرگ برای استکبار جهانی به کار می برند./ 924/پ202/ج
ارسال نظرات