۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۴۰۶۱۶
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به قم و دیدار با مراجع تقلید

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به قم و دیدار با مراجع تقلید
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه مراجع تقلید در دیدار آیت الله رئیسی دغدغه‌های خود را درباره معیشت مردم مطرح کردند گفت: سفر رئیس جمهور برکات ارزشمندی برای حوزه علمیه و شهر قم به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید پرداخت و گفت: سفر رئیس  جمهور  از آثار و برکات  فراوانی  برخوردار  بود؛ در ابتدای این سفر آیت الله رئیسی با سه تن از مراجع عظام تقلید دیدار کرد که دو بزرگوار از مراجع تقلید در شهر قم حضور  نداشتند وگرنه رئیس جمهور  با آنها نیز دیدار می کرد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت ابراز داشت: حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی در فضای صمیمی از رئیس جمهور استقبال کردند و در ابتدا آیت الله رئیسی گزارشی از اقدامات دولت در طول دوسال گذشته ارائه کرد و سپس مراجع عظام تقلید نکات و رهنمودهایی را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی اظهار کرد: نکته مشترک در این دیدارها، تشکر سه مرجع بزرگوار از تلاشها، مجاهدت ها و زحمات دولت سیزدهم بود که مراجع تقلید نیز از سفرهای استانی و روحیه امیدبخش رئیس جمهور همچنین از روحیه دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی به ویژه حجاب و عفاف تقدیر کردند.

وی با بیان اینکه مراجع  عظام  تقلید در دیدار با رئیس جمهور  دغدغه های خود را درباره معیشت مردم مطرح کردند و توجه به مردم به ویژه به محرومین، رفع  فقر و تلاش برای حل مشکلات طبقات محروم را خواستار شدند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این دیدارها گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم از محرومیت زدایی از جمله بیمه رایگان 6 میلیون نفر از دهک های پایین کشور، افزایش یارانه اقشار آسیب پذیر و نیز اختصاص کالابرگ الکترونیکی به محرومان ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در این سفر دیداری با برخی از اعضای جامعه مدرسین در حرم کریمه اهل بیت داشت، گفت: در این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دغدغه های خود را پیرامون مشکلات معیشتی مردم و برخی نکات دیگر بیان کردند که رئیس جمهور با تواضع مثال زدنی به این نکات توجه کرد و نیز پاسخ ها و گزارشی از کارهای انجام شده در دولت ارائه داد که در نهایت اعضای جامعه مدرسین با رضایت این جلسه را ترک کردند.

وی دستاوردها و برآیند سفر رئیس جمهور به شهر قم را خوب و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: آیت الله رئیسی در این سفر در همایش تکریم فعالان مسجد سخنرانی مفیدی را ارائه کرد و نیز در حاشیه این جلسه دیداری با طلاب غیر ایرانی و برخی مسؤولان حوزوی داشت که به اعتقاد بنده سفر کوتاه در حدود نیمروز رئیس جمهور به شهر قم برکات ارزشمندی برای حوزه علمیه، شهر مقدس قم و فرهنگ اسلامی کشور به ارمغان خواهد داشت.

ارسال نظرات