۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۷۴۰۶۴۶
گزارشی از نشست آیت الله اعرافی با مسئولان گلستان؛

از ضرورت استفاده از ظرفیت مبلغان تا لزوم طراحی الگوی تعامل حوزه‌های شیعه و سنی

از ضرورت استفاده از ظرفیت مبلغان تا لزوم طراحی الگوی تعامل حوزه‌های شیعه و سنی
مدیران استان گلستان در نشستی با آیت الله اعرافی خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت های مبلغان حوزه های علمیه شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست نماینده ولی فقیه، نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان گلستان با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در دفتر امام جمعه گرگان برگزار شد.

در این جلسه مسائل کلان فرهنگی استان و مشکلات مدارس علمیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع و توسعه فرهنگی و تقویت حوزه های علمیه استان اتخاذ شد.

مدیران استانی هم در این جلسه خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت های مبلغین حوزه های علمیه شدند.

منتظری: حوزه ردیف بودجه عمرانی خاصی ندارد

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در حوزه های علمیه مشکل فضا و امکانات وجود دارد، گفت: حوزه هم مانند دانشگاه مأموریت پژوهشی و آموزشی دارد اما ردیف بودجه ای عمرانی برای توسعه زیرساخت ها و کمبود امکانات ندارد.

درخواست نماینده گنبد کاوس از آیت الله اعرافی

امان قلیچ شادمهر نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی هم خواستار بکارگیری فارغ التحصیلان مدارس علمیه اهل سنت به عنوان سرباز مبلغ شد.

نظری: طرح امین موفق است

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان هم با اعلام آمادگی تقویت همکاری ها با حوزه های علمیه، اظهار کرد: در هر مدارسه ای که مبلغین طرح امین حضور دارند در آن مدرسه آسیب ها بسیار کمتر است.

گلستان نمادی از استان موفق در خلق وحدت اسلامی است

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و آیت الله شاهرودی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری هم با اشاره به سال ها همجواری شیعه و سنی در گلستان باعث رویه ای همسو در جهت تقویت اعتقادات مردم شده است، گفتند: گلستان نمادی از استان موفق در خلق وحدت اسلامی است و این مسئله ریشه در آموزه های حوزه های علمیه دارد.

آیت الله اعرافی: حوزه‌های علمیه شیعه و سنی الگوی تعاملی داشته باشند

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم در این جلسه پس از استماع نظرات مسئولان استان گلستان با بیان اینکه تعامل حوزه های علمیه و علمای شیعه و اهل سنت سبب تقویت جهان بینی امت واحده در مجامع بین المللی می‌شود، گفت: حوزه‌های علمیه و علما خصوصاً در استان‌هایی مانند گلستان، کردستان و ... که پیروان مذاهب مختلف در آنها زندگی می‌کنند باید الگوی تعاملی داشته باشند.

وی ادامه داد: در جامعه المصطفی العالمیه الگوی بین الملل اسلامی داریم و رشته های مربوط به اهل سنت هم در حال اجرا است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: از جمله کارهای مشترک علمای اهل سنت و شیعه حل مشکلات اجتماعی مردم است، چرا که این مشکلات هیچ ارتباطی با مذهب ندارد و اگر رفع نشوند آسیب آن دامن‌گیر همه می‌شود.

آسیب های اجتماعی شیعه و سنی نمی شناسد

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: آسیب های اجتماعی شیعه و سنی نمی شناسد، چرا که موج بلا همه جوان ها را می برد، لذا ما باید دست به دست هم بدهیم و کشور را پیش ببریم.

آیت الله اعرافی شامگاه چهارشنبه یکم شهریور ۱۴۰۲ در رأس یک هیئت بلندپایه حوزوی به استان گلستان سفر کرد و مورد استقبال مسئولان استانی، علما و روحانیون قرار گرفت.

سخنرانی در نهمین یادواره شهدای روحانی استان گلستان، شرکت در جلسه شورای مشورتی حوزه استان با حضور آیت الله نورمفیدی، آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی، استاندار گلستان و دیگر اعضای شورا، دیدار با اساتید و طلاب، شرکت در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان، بررسی مسائل و مشکلات حوزه علمیه استان، سخنرانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه گلستان، بازدید از برخی پروژه های حوزوی، بازدید از نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در گرگان و ... از برنامه های آیت الله اعرافی در این سفر بود.

ارسال نظرات