۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۴۰۶۵۳

آیت الله کعبی نماینده حوزه در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انتخاب شد

آیت الله کعبی نماینده حوزه در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انتخاب شد
آیت الله عباس کعبی با حکم شورای عالی حوزه‌های علمیه به عنوان نماینده این شورا در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت انتخاب شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی در یکصد و نود و هفتمین جلسه دوره هشتم شورای عالی حوزه‌های علمیه، به عنوان نماینده این شورا در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، موضوع بند 14 بند «ب» ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، انتخاب گردید.

شایان ذکر است، تشکیل شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت؛ در ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در دی ماه سال 1391، پس از تصویب مجلس شورای اسلامی، به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و آیت الله عبدالنبی نمازی، عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اولین نماینده شورای عالی حوزه‌های علمیه در این شورا بود.

نگاهی گذرا به زندگی نامه آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی در سال‌ ۱۳۴۱ هجری‌ شمسی‌ در منطقه‌ لشکرآباد اهواز و خانواده‌ای‌ متدین‌ و معتقد به‌ مبانی‌ مستحکم‌ اسلام‌ به‌ دنیا آمد. عشق‌ به‌ اهل‌ بیت‌(ع‌) و روحانیت‌ شیعه‌ از وی‌ انسانی‌ متدین‌ و مجاهد ساخته‌ و در همان‌ دوران‌ نوجوانی‌ او را به‌ خدمت‌ در راه‌ تعالی‌ اسلام‌ و تشیع‌ علاقه‌مند ساخته‌ بود.

آیت الله کعبی تحصیلات‌ ابتدائی‌ و راهنمایی‌ را در مدارس‌ اهواز سپری‌ نمود. شرکت‌ وی‌ در مجالس‌ و محافل‌ مذهبی‌ و حضور علمایی‌ همچون‌ حاج‌ شیخ‌ صالح‌ طرفی‌ و مرحوم‌ حاج‌ سید عبدالمطلب‌ جزایری‌ در مسجد جامع‌ لشکرآباد سبب‌ شد تا در سن‌ سیزده‌ سالگی‌ و بنا به‌ توصیه‌ پدر همزمان‌ باتحصیل‌ در مقطع‌ دبیرستان‌ به‌ مدرسه‌ علمیه‌ آیه‌الله‌ کرمی‌ رفته‌ دروس‌ حوزوی‌ را فرا گیرد.

وی‌ در سال‌ ۱۳۵۵ به‌ حوزه‌ علمیه‌ اهواز رفته‌ به‌ صورت‌ رسمی‌ تحصیلات‌ حوزوی‌ خود را پی‌ می‌گیرد. با اوج‌گیری‌ انقلاب‌ و حضور جدی‌ در مبارزات‌ پیش‌ از انقلاب‌ و نیز فعالیتهای‌ پس‌ از انقلاب‌ و شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌ وقفه‌ای‌ چند ساله‌ در سیر درسی‌ ایشان‌ ایجاد می‌شود اما در سال‌ ۱۳۶۰ مجدداً تحصیلات‌ حوزوی‌ را پی‌ گرفته‌ برای‌ استحکام‌ بنیه‌ علمی‌ خود دروس‌ مقدمات‌ را در مدرسه‌ علمیه‌ امام‌ خمینی‌ اهواز بازآموزی‌ می‌کند.

در سال‌ ۱۳۶۴ به‌ قم‌ مهاجرت‌ کرده‌ و پس‌ از اتمام‌ دوره‌ سطح‌ در درس‌ خارج‌ حضرات‌ آیات‌ میرزا جواد تبریزی‌، وحید خراسانی‌، مکارم‌ شیرازی‌، صافی‌ گلپایگانی‌، جعفر سبحانی‌، سیدکاظم‌ حائری‌ و سیدمحمود هاشمی‌ شاهرودی‌ شرکت‌ کرد.

استاد کعبی‌ با اهتمام‌ ویژه‌ای‌ که‌ به‌ مباحث‌ تفسیری‌ و معارف‌ اسلامی‌ داشت‌ از محضر حضرات‌ آیات‌ مشکینی‌، جوادی‌ آملی‌، مصباح‌ یزدی‌ و مظاهری‌ کسب‌ فیض‌ نمود.

آیت الله کعبی‌ همزمان‌ به‌ تحصیل‌ در دانشگاه‌ نیز پرداخته‌ مقطع‌ کارشناسی‌ رشته‌ حقوق‌ از مجتمع‌ آموزش‌ عالی‌ قم‌ و مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد رشته‌ حقوق‌ عمومی‌ دانشکده‌ حقوق‌ دانشگاه‌ تهران‌ را به‌ پایان‌ رساند. استاد کعبی سال ها به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان فعالیت داشته است.

وی هم اکنون عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، نایب رییس جامعه مدرسین و از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به حساب می آید.

حسین عجمی
ارسال نظرات