۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۴۰۶۶۹
حجت‌الاسلام گرجیان در گفت‌وگو با رسا:

وظیفه شورای نگهبان حفاظت از کشور در برابر افراد فاقد صلاحیت است

وظیفه شورای نگهبان حفاظت از کشور در برابر افراد فاقد صلاحیت است
حجت‌الاسلام گرجیان با تأکید بر اینکه در هیچ کشوری کاندیداها بدون تأیید نهادهای مربوطه نمی توانند پای به عرصه انتخابات بگذارند، گفت: شورای نگهبان از به تباهی کشیده شدن کشور به وسیله افرادی که صلاحیت ندارند جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی گرجیان عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا انجام تمام وظایف شورای نگهبان در کشورهای دیگر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و گفت: شورایی به نام شورای نگهبان در کشورهای غربی نیست اما دادگاه قانون اساسی دارند؛ آیا کشوری وجود دارد که در آن هیچ قانونی برای کاندیداهای مجالس مختلف نباشد؟ یعنی هر که از راه برسد مهمترین مرکز اجرایی کشور را به عهده گیرد.

وی راهکار دیگر کشورهای مختلف دنیا در تأیید صلاحیت افرادی که قصد کاندیداتوری را دارند، تأیید احزاب عنوان کرد و ابراز داشت: در این مسیر هم هر فرد نمی‌تواند کاندیدا شود و خود حزب افراد مشخصی را معرفی می‌کند؛ در ایران نیز فقهای شورای نگهبان وظیفه حفاظت از قانون اساسی را به عهده دارند.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم (ع) افزود: در واقع شورای نگهبان، شورای نگهبان قانون اساسی است و از به تباهی کشیده شدن کشور به وسیله افرادی که صلاحیت ندارند جلوگیری می‌کند؛ به این خاطر امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب شخصیت‌های مهمی را در این شورا به کار گرفتند و رهبری هم همان مسیر را ادامه دادند.

حجت‌الاسلام گرجیان درباره آیت‌الله جنتی اظهار داشت: هدف دشمن از حمله به آیت الله جنتی سن و سال ایشان نیست؛ ملکه انگلیس سن و سال بیشتری از ایشان داشت که مورد انتقاد هیچ یک از آن‌ها که به سن و سال آیت‌الله جنتی خرده می‌گیرند نبود؛ بایدن هم که نمی‌داند چپ یا راست برود، هزیان می‌گوید و در جلسات مهم چرت می‌زند مورد انتقاد این‌ها نیست؛ مشکل این‌ها قانون اساسی ایران اسلامی است.

وی تسامح شورای نگهبان را باعث ایجاد فاصله با آرمان‌های انقلاب توصیف کرد و گفت: اگر شورای نگهبان تسامح کند دودش به چشم نظام و انقلاب خواهد رفت و خون شهدا پایمال خواهد شد؛ سستی و تعلل در انجام درست وظایف به وسیله شورای نگهبان خیانت به آرمان حضرت امام خواهد بود.

ارسال نظرات