۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۴۰۶۷۰
حجت‌الاسلام جلالی در گفت‌وگو با رسا:

شورای نگهبان از تعاریف خوشحال و از دشنام دشمنان هراسان نمی‌شود

شورای نگهبان از تعاریف خوشحال و از دشنام دشمنان هراسان نمی‌شود
حجت‌الاسلام جلالی درباره هجمه‌های مبنایی یا تحریفی و تمثیلی به شورای نگهبان، گفت: دشمنان نظام به هر نحو به دنبال دور کردن شورای نگهبان از وظایف اصلی خود هستند.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره هجمه‌ها به شورای نگهبان گفت: همیشه به نقاط قوت نظام حمله می‌شود و هجمه‌های دیروز و امروز به شورای نگهبان نشان دهنده این است که این شورا از نقاط قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تهاجم به شورای نگهبان را کار غرب‌گداها و غرب‌گراها توصیف کرد و ابراز داشت: این‌ها فهمیدند شورای نگهبان دیوار مستحکم حفظ نظام است؛ اینجاست که راه نفوذ را می‌بندد؛ اینجاست که دشمن شناسایی می‌شود؛ اینجاست که دشمن حذف می‌شود؛ بنابراین اگر به شورای نگهبان حمله و مخالفت نکنند باید مورد تعجب باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی حمله به شورای نگهبان را از سوی کسانی که نظام اسلامی را قبول ندارند عادی عنوان کرد و افزود: تهاجم به شورای نگهبان گاهی اوقات مبنایی و اصولی و گاهی با تحریف و تمثیل و این‌ها است.

وی در مثالی اظهار داشت: در بحث نظارت مطرح می‌کنند که این نظارت استصوابی یا استطلاعی است؟ یعنی فقط اطلاع بدهد یا ورود کند و مصوبه و قانون هم داشته باشد؛ خلاصه اینکه به هر نحو به دنبال دوری شورای نگهبان از وظایف اصلی خود هستند.

حجت‌الاسلام جلالی توجه مخالفان نظام به شورای نگهبان را به دلیل مقابله این شورا در ورود افراد مشکل دار مورد تأیید غرب عنوان کرد و گفت: به این دلیل است که هر بار نزدیک انتخابات مجلس شورا، مجلس خبرگان یا حتی ریاست جمهوری که با سد نفوذناپذیر شورای نگهبان مواجه می‌شوند، تخریب آن را نیز در دستور کار قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: این‌ها نمی‌دانند شورای نگهبان، فقیه، مجتهد و حقوقدان هستند؛ این‌ها جو زده و احساسی نمی‌شوند و تحت تأثیر القائات این و آن قرار نمی‌گیرند؛ یک سری اصول و مبانی دارند که روی آن عمل می‌کنند؛ نه از تعریف‌های ما خوششان می‌آید و نه از دشنام‌های آن‌ها می‌ترسند، شورای نگهبان شورایی است که اسلامی، دینی و قانونی عمل می‌کند.

ارسال نظرات