۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۴۱۲۵۸
معاون هنری وزارت ارشاد:

به دنبال انتقام گیری از هنرمندان نیستیم

به دنبال انتقام گیری از هنرمندان نیستیم
سالاری با بیان اینکه اگر دنبال انتقام‌گیری بودیم که این همه آدم اجرا نداشتند، گفت: یراحی خودش به‌ سمتی رفت که از یک جایی به بعد نخواست تعامل کند.

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این تصمیم برای فردی مثل مهدی یراحی را نهاد قضایی گرفته است. ما می‌توانیم برویم گفتگو کنیم، اما وقتی کسی نمی‌خواهد حرفی را بپذیرد، من کاری برایش نمی‌توانم بکنم. اولین گام این است که طرف خودش بخواهد که اتفاقی برایش بیفتد. وقتی تصور هنرمند ما این است که این کار او نوعی مبارزه و حق‌طلبی است، من کاری نمی‌توانم برای او انجام دهم.

وی ادامه داد: خیلی از دوستانی که الان روی صحنه هستند، در آن جریان حضور داشتند و پادرمیانی و گفتگو و آگاهی‌بخشی برایشان صورت گرفت. من خودم بار‌ها برای بسیاری از بچه‌های تئاتر به قوه قضاییه زنگ زدم و با مشاور محترم دادستان مفصل صحبت کردم. برخی از این‌ها جوگیر شده یا تحت فشار آن کار‌ها را کرده بودند.

سالاری اظهار کرد: اگر دنبال انتقام‌گیری بودیم که این همه آدم اجرا نداشتند. نمونه آن همین آقای سجاد افشاریان است که گفتم در تئاتر شهر اجرا دارد. فقط ایشان هم نیست.

معاون هنری وزارت ارشاد افزود: یراحی خودش به‌ سمتی رفت که از یک جایی به بعد نخواست تعامل کند. خیلی‌ها پست گذاشتند که ما دیگر با جمهوری اسلامی یا این دفتر موسیقی کاری نداریم و دیگر مجوز نمی‌گیریم. همه این‌ها روی صحنه اجرا کردند. شما لیست‌ها را ببینید حرف مرا باور می‌کنید. ما دنبال انتقام یا گرفتن حال کسی نیستیم. وقتی خود آقا رفتارشان این‌طور نیست، چرا ما باید این کار را بکنیم! اما باید طرف هم خودش بخواهد. 

سالاری گفت: بعضی‌ها از اپوزیسیون بودن قهرمان بودن می‌بینند. من نمی‌گویم تو بیا طرف من، ولی پای حق بایست. ما با هیچ‌کس مشکلی نداریم. فقط طبیعتا ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کسانی که بی‌حجاب شده‌اند کار کنند که البته برخی باز خودشان پذیرفتند که طبق قوانین کشور کار کنند و الان روی صحنه هستند. برایمان مهم این است که قانون رعایت شود. 

ارسال نظرات