۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۴۱۸۰۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مطالب قرآن کریم بسیار نظام‌مند و عدالت محور است

مطالب قرآن کریم بسیار نظام‌مند و عدالت محور است
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در جمع خیل کثیر عزاداران نبوی و جوانان حسینی مطالب قرآن کریم را بسیار نظام‌مند و عدالت محور دانست.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جت الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه در شب رحلت شهادت‌گونه نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و شهادت سبط اکبر علیه السلام در جمع خیل کثیر عزاداران نبوی و جوانان حسینی مسجد ساعت اراک به موضوع مظلومیت و حرمت قرآن کریم اشاره کرد و در خصوص پدیده شوم هتک حرمت به این کتاب آسمانی گفت: در میان معجزات پیامبران هر یک از این معجزات گذرا و به نوعی منحصر به یک زمان خاص بوده است ولی قرآن کریم یک معجزه جاودانی دانست.


 
وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره حشر گفت اگر انوار قرآن بر هر قلبی ولو از سنگ باشد بتابد آن را در برابر خود نرم و فروتن خواهد کرد و با بیان اینکه قرآن هدایت‌گر و شفابخش است و برای هدایت مردم نازل شده است و دشمن نیز بر این مسئله واقف و آگاه است به قرآن و پیامبر اسلام با آتش زدن قرآن بی حرمتی می‌کند و علت ترس دشمن از این کتاب وحی الهی به همین خاطر است و به همین سبب افراد جاهل و نادان را برای هتک حرمت به آن اجیر می‌کند و جالب آن جاست که همین افراد با یکبار خواندن قرآن در برابر اسلام سر تعظیم فرود می‌آورند و مسلمان می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در میان ویژگی‌های منحصر به فرد قرآن کریم به بیان سه ویژگی که آن را از سایر مکتوبات متمایز می‌کند پرداخت و گفت مطالب قرآن کریم از عقلانیت برخودار بوده و موضوعاتش بسیار نظام‌مند و عدالت محور است.
 
استاد خسروپناه در ادامه به ذکر واقعه رحلت غم انگیز پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و مصائب وارده بر اهل‌بیت علیهم‌السلام و دختر گرامیشان حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها پس از رحلت آن حضرت و ذکر مصیبت پرداخت.
ارسال نظرات