۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۴۲۰۸۱
آیت الله سبحانی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه:

حوزه علمیه باید به شبهات فضای مجازی پاسخ دهد

حوزه علمیه باید به شبهات فضای مجازی پاسخ دهد
حضرت آیت الله سبحانی انقلاب اسلامی را از برکات حوزه دانست و بر لزوم تلاش متخصصین و حوزویان جهت پاسخ گویی به شبهاتی که توسط فضای مجازی مطرح می شود، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن بر لزوم تجهیز به سلاح بیان و نگارش توسط مبلغین دین تأکید کرد و اظهار داشت: در یکی از قسم های 39 گانه قرآن به قلم قسم خورده شده است تا بر اهمیت آن تأکید شود.

وی در ادامه با اشاره به یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه تأکید کرد: مردان بزرگ کارهای بزرگی انجام دادند؛ سلاجقه پس از آل بویه آمدند و کتابخانه شیخ طوسی را آتش زدند که ایشان به نجف رفت و با تأسیس حوزه علمیه نجف کار بزرگ تری کرد و نزدیک هزار سال است که این شهر مرکز علم و فقاهت است؛ زمانی که هلاکوخان مغول خواجه نصیر را به اسارت گرفت با خود به بغداد برد و این فقیه توانست اندیشه هلاکو را به خود معطوف کند و تمام علما فراری را در یک مرکز جمع کرد.

حضرت آیت الله سبحانی حضور مرحوم شیخ عبدالکریم حائری در قم و تشکیل این حوزه را کار بزرگی دانست که برکات فراوانی داشته و افزود: فرهنگ حوزه را باید حفظ کرد و البته لازم است کمالاتی پیدا کند و همچنین مرکزیت فیضیه نیز باید حفظ شود؛ یکی از فرهنگ های خوب ما مباحثه است که لازم است با جدیت حفظ شود؛ همانگونه که توانسته ایم علمای بزرگی را پرورش دهیم.

وی تصریح کرد: باید سرمشق خودمان را حفظ کنیم نه اینکه از دیگران الگو بگیریم؛ کسانی باید در تدریس لمعتین متخصص باشند و این عیب نیست زیرا تدریس تخصصی بسیار مهم است.

حضرت آیت الله سبحانی به شبهات فراوان مطرح شده توسط فضای مجازی اظهار داشت: لازم است افرادی متخصص در این زمینه توسط حوزه علمیه بتوانند نقش آفرینی کرده و شبهات را پاسخ دهند؛ بسیاری از علما کتب پاسخ به شبهات را نوشته اند.

ارسال نظرات