۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۴۲۲۳۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

معلم الگویی تمام عیار برای دانش آموزان است

معلم الگویی تمام عیار برای دانش آموزان است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی معلم را الگوی تمام عیار دانش آموزان دانست و گفت: معلمان زمان کوتاهی را برای انتقال تجربیات خود به دانش آموزان اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه ابن سینا، گفت: این مدرسه نشان دهنده انجام فعالیت‌های مفید است و این مدرسه می‌تواند به عنوان الگوی دیگر مدارس باشد.

وی با تأکید برجدی گرفتن درس از سوی دانش آموزان، افزود: دانش آموزان از همین ابتدای سال تحصیلی خوب درس بخوانند و همیشه برای روز بعد پیش مطالعه داشته باشند و تلاش کنند دروس معلم را با یکدیگر مباحثه کنند.

به گفته وی کشور ژاپن با ارائه جزوه «ژاپن دوهزار و پنجاه» برای دانش آموزان خود، پیش مطالعه، یادداشت برداری و مباحثه را ضروری دانسته است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه این روش ژاپنی‌ها را استاد امام خمینی (ره) حاج شیح عبدالکریم حائری یک قرن در حوزه علمیه قم اجرا می‌کند، گفت: این روش را ژاپنی‌ها برای سال دوهزار و پنجاه دانش آموزان خود تبیین کرده است.

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب می‌فرماید باید کاری کرد تا ۵۰ سال آینده همه مردم دنیا در هر قاره‌ای که زندگی می‌کنند برای آموزش مطالب علمی خود به اجبار فارسی را آموزش ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به پیشرفت‌های علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا در نانو قرار گرفته است.

وی به پیشرفت‌های خیره کننده نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: ایران در دوران دفاع مقدس حتی سیم خارنداشت، اما امروز با توسل خدا و ائمه اطهار (ع) ناو‌های ساخت ایران دور دنیا را طی ۴ ماه طی کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به انجام فعالیت ورزشی از سوی دانش آموزان تأکید و با اشاره به اینکه به زنگ ورزش باید اهمیت داده شود، گفت: دانش آموزان ورزش را در زنگ ورزش جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم تقویت ایمان در بین دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر یک نفر را به سمت خدا هدایت کنید از هر کار دیگری با ارزش تراست.

وی همچنین بر دشمن شناسی از سوی دانش آموزان تأکید کرد و با اشاره به اینکه دشمن دراغتشاشات سال گذشته جای دوست و دشمن را با هم عوض کرد، افزود: دشمن کسی است که صدام را تا دندان به سلاح‌های مدرن و سلاح‌های شیمیایی مسلح کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دشمن صد درصد باطل را نشان نمی‌دهد و از ۲۰ هزار خبر نیمی از آن دروغ و نیمی دیگر حقیقت دارد تا از این راه اعتماد مردم را جلب کند تا بتواند آن‌ها را فریب دهد.

وی معلم را الگوی تمام عیاربرای دانش آموزان دانست و گفت: معلمان در کنار تدریس زمان کوتاهی را برای انتقال تجربیات خود به دانش آموزان اختصاص دهند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات