۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۷۴۲۴۲۵

همایش عهد جانان حوزویان با امام زمان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

همایش عهد جانان حوزویان با امام زمان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
همایش عهد جانان حوزویان با امام زمان(عج) با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران و مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش عهد جانان حوزویان با امام زمان(عج) در صحن جامع مهدوی مسجد مقدس جمکران با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران و مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله اعرافی در این مراسم به فلسفه قیام حضرت مهدی (عج) اشاره کردو گفت: قیام امام عصر(عج) در متن قرآن کریم وجود دارد که حدود ۵۰ آیه به صورت دقیق به این موضوع اشاره دارد و اگر کمی مفهوم را باز کنیم تعداد آیات به ۱۰۰ و اگر مفهوم و تفسیر را بیشتر کنیم تا ۳۰۰ آیه و حتی بیشتر به موضوع عصاره خلقت، حجت خدا حضرت مهدی(عج) و قیام ایشان اشاره دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: علی رغم همه جعل حدیث‌ها و عنادها، امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی که ۶۰ سال پیش امام خمینی(ره) قیام نهضتی را آغاز کرد که امروز داعیه دار و پرچمدار مهدویت است وگفتمان نوین مهدویت را در عالم فریاد می کشد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه تصریح کرد: اگر نهضت امام خمینی(ره) نبود و این انقلاب شکل نگرفته بود هم اسلام در غربت بود وهم روحانیت در انزوا، همین مسجد مقدس در گمنامی به سر می برد، تمام نمادهای بی دینی و فتنه ها قوت و شدت می گرفت و امواج شیطانی سراسر عالم اسلام را احاطه می‌کرد، انقلاب اسلامی آمد و انتظار فرج و ظهور حضرت ولی عصر(عج) را در عالم فریاد و طنین انداز نمود.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم تعدادی از طلاب با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

ارسال نظرات