۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۴۲۹۲۶
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

«علمیت» رکن اصلی «روحانیت» است

«علمیت» رکن اصلی «روحانیت» است
حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: ارتباط گیری روحانیون فعال در جامعه با حوزه موجب می‌شود که طلاب جوان بتوانند نیازهای جامعه را درک کرده و پاسخگوی آن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در افتتاحیه فاز اول مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شیراز گفت: روحانیونی که در تشکیلات مربوط به روحانیت فعالیت دارند باید ارتباط خود را با حوزه حفظ کنند تا با انتقال تجارب خود زمینه رشد و تعالی طلاب فراهم گردد.

وی افزود: ارتباط گیری روحانیون فعال در جامعه با حوزه موجب می‌شود که طلاب جوان بتوانند نیازهای جامعه را درک کنند و زمینه پاسخگویی به آن را فراهم نمایند.

نماینده ولی فقیه در فارس تحصیل علم را وظیفه اصلی طلاب دانست و تاکید کرد: روحانی که عالم نباشد این در واقع روحانی نیست چرا که علمیت رکن اصلی روحانیت است و صرف داشتن لباس که موجب روحانی شدن نمی‌گردد.

وی آینده حوزه علمیه فارس را بسیار متعالی عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه فارس همیشه کانون پرورش مجتهدان بوده و امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی حوزه فارس پیشرفت های چشمگیری داشته است و شاهد اساتید با صلاحیتی در مدارس علمیه هستیم.

ارسال نظرات