۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۴۳۸۲۷
یادداشت؛

وقتی شیاطین خیرخواه مردم می‌شوند!

وقتی شیاطین خیرخواه مردم می‌شوند!
از همه مضحکانه‌تر، اجرای شیوه شیاطین تاریخ از سوی رژیم جعلی اسرائیل و آمریکا است که خود را منجی معرفی کرده و برای قتل‌هایشان، ادعای خیرخواهی برای بشریّت دارند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «ظلم‏» را چنانکه در کتاب‌های لغت همچون تهذیب اللغة و تاج العروس به آن اشاره شده، می‌توان به معنای هر ‏کار بی‌جا، و یا خروج از حدّ میانه‌روی دانست و کسی که دچار این رفتار می‌شود را ظالم می‌گویند.

ظلم و ستم بر اساس تعریفی که آمد از امور پلیدی است که فطرت تمامی انسان‌ها از آن بیزار بوده و هیچ انسان پاکی تمایل ندارد و نمی‌تواند خود را با کسی که آلوده به آن می‌باشد و از مسیر درست و حقّ دور شده همراه کند.

لذا می‌بینیم در طول تاریخ افرادی که ظالم بوده‌اند ناچارا برای رهایی از تنهایی، خود را به عنوان افراد خیرخواه معرفی کرده و وانمود می‌کردند مسیر درست همان چیزی است که آنها انجام می‌دهند تا بتوانند با این ادعا و روش، جامعه و انسان‌ها را فریب داده و با خود همراه سازند.

برای آنچه آمد در نمونه‌ای قرآنی می‌توان به آیه ۲۶ از سوره مبارکه غافر اشاره کرد، که در آن مطرح شده وقتی فرعون همراهی قلبی جامعه را با راه و کلام حضرت موسی دید و احساس کرد پایه‌های ظلم و ستمش متزلزل شده است، از یکسو به تخریب چهره حضرت موسی پرداخت و از سوی دیگر خود را خیرخواه معرفی کرد تا با این روش بتواند بنی‌اسرائیل را با خود همراه نماید! خداوند متعال در مقام بیان ماجرا چنین می‌فرماید: «وَ قَالَ فِرْعَوْنُ ذَرُونِي أَقْتُلْ مُوسَى وَلْيَدْعُ رَبَّهُ إِنِّي أَخَافُ أَنْ يُبَدِّلَ دِينَكُمْ أَوْ أَنْ يُظْهِرَ فِي الْأَرْضِ الْفَسَادَ».

چنانکه در آیه شریفه آمده فرعون برای رسیدن به مقاصد خود چاره‌ای جز این ندید که حضرت موسی را فردی فریبکار معرفی کند که قصد دارد راه صحیح فکری جامعه را متزلزل کرده و همچنین در جامعه ایجاد فساد و مزاحمت نماید، از همین‌رو فرعون در جایگاه یک فرد به ظاهر خیرخواه اعلام می‌کند که قصد دارد حضرت موسی را کشته تا شرّی عظیم را از سر جامعه و مردم برطرف نماید!

یعنی کسی که شرارت محض است ناچار می‌شود برای همراه ساختن فکر و عمل مردم در مسیر نابود ساختن پیامبر زمان، وانمود کند که موسی علیه السلام فردی خرابکار بوده و صلاح و موفقیت جامعه در نابود ساختن او است.

شیوه‌ای که تمامی شیاطین جنّ و اِنس در طول تاریخ از آن استفاده کرده، تا مسیر را برای رسیدن به اهداف شوم خود و از سر راه برداشتن خیرخواهان واقعی، هموار سازند. امری که در عصر حاضر نیز از سوی ظالمان دنبال می‌شود!

حقیقتا پلید بودن کشتن زنان و کودکانی که هیچ راه فراری ندارند و در سرزمین مادری که متعلق به خود آنها است و در حالی که تمام محیط زندگی آنها محاصره شده و حتی از آب و برق نیز محروم شده‌اند، بر کدام انسان حقیقت‌بینی مخفی می‌ماند!

و از همه مضحکانه‌تر همان اجرای شیوه شیاطین تاریخ از سوی رژیم جعلی اسرائیل و آمریکا است که خود را منجی معرفی کرده و برای قتل‌هایشان خیرخواهی برای بشریّت را به دروغ ادعا می‌کنند، و صلاح دنیا را در همین قتل و عام افراد بی‌پناه معنا می‌سازند! غافل از آنکه مسیر آنها جز سیاهی و ستم نبوده و البته نمی‌توانند درنهایت، نور حق را خاموش کنند، امری که در حمایت گسترده مردم جهان از مردم مظلوم فلسطین شاهد هستیم، و خداوند متعال این حقیقت را چنین وعده داده است: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ [صف/ ۸] آنان می‌‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!»

طاهر قلی‌زاده‌ محمدی

ارسال نظرات