۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۷۴۴۲۳۶

آیت الله فاضل گلپایگانی درگذشت

آیت الله فاضل گلپایگانی درگذشت
آیت الله فاضل گلپایگانی نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدحسن فاضل گلپایگانی (زالی) نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان امروز دار فانی را وداع گفت.

وی از اساتید حوزه علمیه قم بود که در دوران نهضت اسلامی نیز نمایندگی مشترک امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله گلپایگانی در استان چهارمحال و بختیاری را بر عهده داشت.

آیت‌الله فاضل گلپایگانی متولد سال ۱۳۲۷ هجری شمسی بوده که از ۱۶ سالگی وارد حوزه علمیه شده و دروس حوزوی را در محضر اساتیدی همچون حضرت آیت الله گلپایگانی (قدس سره)، آیت الله شهید بهشتی، آیت الله شهید قدوسی (رضوان الله تعالی علیهما) فراگرفت.

وی دروس خارج حوزه را نیز در پای بحث آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری (قدس سره) و آیت الله وحید خراسانی بوده و همزمان دروس عرفان «شرح قیصری»، فلسفه، منظومه، اشارات، الشفاء و اسفار ملاصدرا را در محضر حضرات آیات حسن زاده آملی، جوادی آملی، انصاری شیرازی گذرانده است.

 اعلام مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم آیت الله محمدحسن فاضل گلپایگانی 

مراسم تشییع آن مرحوم یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) انجام می شود.

مراسم یادبود و ختم، بعدازظهر یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ از سوی بیت آن مرحوم و دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در مسجد الغدیر واقع در بلوار الغدیر منعقد خواهد شد.

خبرگزاری رسا مصیبت وارده را به جامعه روحانیون، اساتید و فضلای حوزه علمیه و همچنین خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و برای این عالم گرانقدر غفران و رضوان الهی را آرزو می کند.

ارسال نظرات