۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۴۴۵۹۵
در نشست بررسی ابعاد جنایت رژیم صهیونیستی در غزه مطرح شد؛

اسرائیل شر مطلق است

اسرائیل شر مطلق است
مشاور وزیر امور خارجه در رابطه با قضیه اسرائیل و فلسطین تصریح کرد: امروز قضیه اسرائیل و فلسطین قضیه ای منطقه ای نیست بلکه این قضیه کاملا بین المللی، انسانی و عقلانی در همه جای دنیا است.

به  گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست بررسی ابعاد جنایت اسفناک رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و تحلیل تحولات منطقه به همت بنیاد شیخ انصاری(ره) و دفتر امور نخبگان حوزه و با سخنرانی حجت الاسلام امرودی رئیس مجمع سازمانهای مردم نهاد حامی فلسطین و دکتر مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه تهران در سالن جلسات مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام امرودی در سخنرانی خود در این جلسه بیان داشت: سه چیز در دنیا در حال تغییر است اول، نظم جهانی در دنیا به هم خورده است و ایران امروز در دنیا یک قدرت است و در حوزه مقاومت، ابر قدرت است. دوم ناظم در دنیا در حال تغییر است، به طوری که ناظم کنونی قدرت دارد اما قدرت اعمال هژمونی حضورش را ندارد. یک زمان آمریکا هر  چه اراده میکرد انجام می شد ولی امروز نمی تواند و آینده پژوهان معتقدند در آینده جهان، دیگر یک قطبی و دوقطبی وجود ندارد بلکه در هر موضعی یک کشور ناظم جهان خواهد بود. سومین مورد زمین بازی در دنیا عوض شده است.

مشاور وزیر امور خارجه در رابطه با قضیه اسرائیل و فلسطین ابراز داشت: امروز قضیه اسرائیل و فلسطین قضیه ای منطقه ای نیست بلکه این قضیه کاملا بین المللی ، انسانی و عقلانی در همه جای دنیا است.

وی در مورد بیان امام موسی صدر که اسرائیل را شر مطلق دانسته بود خاطر نشان ساخت: امام موسی صدر گفته بود اسرائیل شر مطلق است و اگر یک جایی بین شیطان و اسرائیل جنگ باشد من در کنار شیطان می ایستم . این جمله برای من نامفهوم بود تا اینکه جنایت های مختلفی که در فلسطین و لبنان توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد به بنده ثابت کرد که اسرائیل  واقعا شر مطلق است.

در ادامه جلسه دکتر شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه تهران در سخنرانی خود، عملیات طوفان الاقصی در فلسطین را بدون مشابه دانست و بیان داشت:  در این عملیاتی که جنبش مقاومت فلسطین، حماس انجام داد از هفتاد و پنج سال پیش، یعنی از آغاز رژیم  صهیونیستی تا به حال مشابه آن را نداشته ایم. رژیم صهیونیستی با اشراف کامل اطلاعاتی و تجهیزات به روز نتوانست این عملیات را پیش بینی کند و این عملیات به فرموده حضرت آقا یک زلزله بزرگی در ساختار این رژیم ایجاد کرد که یک ضربه غیر قابل ترمیم برای این رژیم است.آنها احتمال حمله را از هر جایی می دادند جز از خود فلسطین. چون مسئله فلسطین را در داخل غزه تمام شده می دانستند و حتی به همین دلیل روابط عادی سازی با کشورهای دیگر را شروع کرده بودند.

وی در رابطه با اینکه این عملیات کنش بود یا واکنش، بیان داشت: برای بعضی از افراد سوال پیش می آید که این اتفاق از سوی فلسطین کنش بود یا واکنش. و جواب آن در تحلیل تحولات منطقه است. در این فضایی که روند منطقه ای به سمت آرامش و عادی سازی روابط بین همه کشورهای منطقه است به یک باره خبر عملیاتی به این گستردگی و با این حجم از تلفات می آید و همه را با یک شوک روبرو می کند و بسیاری از افراد می خواهند متهم کنند که این کار یک کنش برای برهم زدن آرامش منطقه است و بسیاری هم معتقدند این یک واکنش برای یک سلسله اتفاقای می باشد که در منطقه افتاده است.

شکیبایی در مورد دیدار با اسماعیل هنیه بیان داشت: در دیداری که به همراه  وزیر امور خارجه با اسماعیل هنیه داشتیم. ایشان گفتند ما یک سال و نیم به دنبال  انجام این عملیات بودیم و برای این عملیات چهار مانور انجام دادیم. انجام این عملیات در واکنش به یک سلسله از تحولات منطقه بود از جمله ناپایداری سیاسی اسرائیل که بعد از به درک واصل شدن شارون اتفاق افتاد و یک خلا سیاسی در رژیم صهیونیستی به وجود آمد. مسئله بعد این است، عرصه چنان بر ما تنگ شده بود که تحمل وضعیت کنونی را برای ما سخت کرده بود. هم از لحاظ آب، برق، غذا و... هم از لحاظ عادی سازی عادی سازی رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی. و اگر این اتفاق می افتاد ما از دستور کار کشورها خارج می شدیم و برای همیشه آرمان فلسطین از بین می رفت و ما با این عملیات فریاد زدیم که فلسطین زنده است.

لازم به ذکر است، بنیاد شیخ انصاری در راستای گفتمان سازی حل مسأله و بستر سازی تربیت و کشف استعداد های حل مسأله در بین طلاب و فضلای حوزه علمیه و همچنین آشنایی و ارتباط بیشتر آنان با مسائل عینی جامعه، سلسله نشست ها و همایش هایی را برگزار می‌کند که این نشست نیز در راستای آشنا شدن طلاب با مسائل روز جهان و گفتگو راجع به آن می باشد.

میثم صدیقیان
برچسب ها: . طوفان الاقصی
ارسال نظرات