۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۴۴۶۱۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

طلبه از ابتدا باید اسلام شناس تربیت شود/لزوم تقویت دانش تبلیغ در حوزه

طلبه از ابتدا باید اسلام شناس تربیت شود/لزوم تقویت دانش تبلیغ در حوزه
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: یک مبلّغ باید بداند چگونه باید مواد خام تبلیغی را چیدمان کند که در نهایت یک بسته تبلیغی کارآمد ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در نشست معاونین تبلیغ حوزه های علمیه کشور در حرم مطهر شاهچراغ شیراز گفت: مهمترین جایی که تبلیغ را باید شروع کرد از خود حوزه علمیه است چرا که طلبه آنگونه که دین را پذیرفت همانطور نیز به مردم انتقال می‌دهد.

وی افزود: مبلغ مانند یک معمار است که باید بداند هر جزء و هر ماده را در کجا قرار دهد و چگونه باید مواد خام تبلیغی را چیدمان کند که در نهایت یک بسته تبلیغی کارآمد ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: یک مبلغ برای رساندن پیام خود باید در توصیف کردن مهارت داشته باشد نه اینکه فقط از استدلال استفاده کند چراکه از نظر روانشناسی توصیف برای قابلیت درک بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه باید طلبه از ابتدا اسلام شناس شود و از همه علوم موجود در حوزه بهره ببرد تا بتواند با اقتضائات زمان مباحث تبلیغی متناسبی را ایجاد کند.

 حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: تبلیغ، نیازمند یک دانش جداگانه از سایر علوم در حوزه است و باید برای تقویت این علم در حوزه اهتمام جدی ورزیده شود.

ارسال نظرات