۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۴۵۲۴۱
به همت بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی؛

دومین سوگواره منطقه ای تئاتر میدانی «بانوی آب و آیینه» برگزار می شود

دومین سوگواره منطقه ای تئاتر میدانی «بانوی آب و آیینه» برگزار می شود
دومین سوگواره منطقه ای تئاتر میدانی و نمایش های آیینی(ویژه ایام فاطمیه) با عنوان سوگواره «بانوی آب و آیینه» به همت بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، این سوگواره به همت انجمن نمایش های آیینی و مذهبی سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا با هدف رونق بخشی به نمایش های مذهبی و فرهنگسازی در خصوص حجاب و عفاف و تکیه بر توانایی هنرمندان متعهد توسط این مرکز برگزار می شود.

بخش های سوگواره

1- این سوگواره(ویژه شهر تبریز، شهرستانهای استان آذربایجان شرقی و استانهای شمالغرب کشور)می باشد که در دو بخش (تئاتر خیابانی و نقالی)و(نمایش های صحنه ای)اجرا میشود.

بخش تئاتر خیابانی شامل: گونه های تئاتر خیابانی، با هدف ترویج تئاتر دینی و گسترش ارتباط سازنده اینگونه نمایش ها با مخاطبان و شناساندن هرچه بیشتر زوایای زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)و بحث عفاف و حجاب به مخاطبین می باشد.

2- همزمان با آغاز سوگواره، بخش نمایشنامه نویسی جداگانه و همزمان با این سوگواره برگزار خواهد شد.

موضوعات و شرایط بخش های سوگواره

- پرداختن به زوایای مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و تبیین صحیح دفاع از ولایت توسط ایشان

- تاثیر زندگی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر فرهنگ اسلامی ایرانی و روحیه مقاومت، ترویج حجاب و شیوه زندگی سالم اسلامی و تاثیر آن بر جوانان و خانواده ها.

- هر کارگردان میتواند در هر بخش یک اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال کند.

- اولویت انتخاب آثار در این بخش با نمایش هایی است که با بهره گیری از انواع گونه های بدیع و کم حجم و با بیانی هنرمندانه و پرهیز از نگاه سطحی، به موضوعات سوگواره پرداخته باشند.

- ستاد برگزاری سوگواره تعهدی در قبال تأمین دکور، لباس و وسایل صحنه نمایش ها نخواهد داشت.

- کلیه متقاضیان میتوانند در صورت تمایل و آمادگی گروه، بصورت زنده نمایش خود را برای بازبینی آماده کرده و یا بصورت یک لوح فشرده(DVD) یا فلش مموری حاوی فایل تصویری اجرای کامل اثر نمایشی مورد نظر را به همراه مشخصات گروه نمایشی به امضای سرپرست گروه و نامه درخواست شرکت در سوگواره به دبیرخانه ارسال کنند.

- لازم به ذکر است نمایشنامه ها باید دارای مجوز رسمی(رضایت نامه) از صاحب اثر(مولف) باشند.

زمان بندی اجرایی سوگواره

- آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره : 5 آذرماه 1402

- زمان بازبینی و اعلام گروه های راه یافته به سوگواره:5 الی 15 آذرماه 1402

- زمان برگزاری 23 الی 25 آذرماه 1402 در شهر تبریز خواهد بود.

- زمان اختتامیه سوگواره 26 آذرماه 1402 در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

ثبت نام سوگواره

- علاقه مندان به شرکت در این سوگواره میتوانند آثار و نمایشنامه خود را که مربوط به زندگی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) می باشد را به دبیرخانه این سوگواره به نشانی: تبریز ،چایکنار، اول سربالایی ولیعصر، مجتمع سینمایی 22 بهمن(سینما ناجی)،کانون مرکزی بسیج هنرمندان کلانشهر تبریز ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر باشماره 04133285200- 09141146163 تماس حاصل فرمایند و یا آثار خود را به شماره های (09141146163 – 09378389270) در پیام رسان های واتساپ، ایتا، تلگرام یا روبیکا بارگزاری کنند.

مقررات سوگواره

* هنرمندان محترم متقاضی شرکت در سوگواره ملزم به رعایت مقررات بوده و عدم رعایت به منزله انصراف از سوگواره می باشد.

* ستاد برگزاری سوگواره در صورت مشاهده در هر مرحله از سوگواره و احراز تخطّی از مقررات فراخوان و شیوه نامه اجرایی توسط هریک از گروه ها یا افراد از ادامه همکاری با گروه معذور بوده و گروه از ادامه مراحل اجرایی محروم خواهد شد.

شرایط عمومی سوگواره

* نمایشنامه یا طرح باید مکتوب، کامل و به صورت تایپ شده به همراه مجوز مولف یا نویسنده در سه نسخه به دبیرخانه و اثر نمایشی همراه با صوت و تصویر در لوح های فشرده(DVD) یا فلش مموری ارسال گردد.

* سوگواره بصورت رقابتی برگزار میشود و به برگزیدگان اول بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه و لباس و موسیقی: دیپلم افتخار، تندیس سوگواره و جایزه نقدی اهدا میگردد. لازم بذکر است این مورد شامل نمایشهای صحنه ای و تئاتر خیابانی خواهد شد.

* گواهی حضور و هدیه برای تمامی گروه های حاضر و شرکت کننده این سوگواره تقدیم خواهد شد.

گاه شمار سوگواره

* مهلت ارسال آثار 5 آذرماه 1402

* معرفی و اعلام نمایشنامه یا طرح پذیرفته شده 10 الی 15 آذرماه 1402

* اعلام ثبت نهایی گروه های برگزیده 15 آذرماه 1402

* برگزاری مرحله نهایی سوگواره 23 الی 26 دی ماه 1402

بخش نمایشنامه نویسی

لازم به ذکر است همزمان با برگزاری دومین سوگواره منطقه ای تئاتر میدانی و تعزیه خوانی و نمایش های آیینی(ویژه ایام فاطمیه) با عنوان سوگواره «بانوی آب و آیینه» بخش نمایشنامه نویسی مجزا و با داوری جداگانه برگزار و برای منتخبین جوایز نفیس اهدا و آثار انتخابی چاپ خواهد شد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات