۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۴۵۳۲۰
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان:

امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی و نظام اسلامی است

امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی و نظام اسلامی است
حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک اندیشه، خط فکر و فرهنگ است، گفت: احیا و ترویج این فرهنگ راه مقابله با توطئه های دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز در شورای ترویج امربه معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم و روایات مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی و نظام اسلامی است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با بیان اینکه اگر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در دو مقوله حجاب و بی حجابی محدود کنیم، در حق این فریضتین الهی ظلم شده است، امروز در جامعه ما تبادل ذهنی به سمت مقوله حجاب و عفاف می رود این در حالی است که در قرآن گسترده بزرگی از معروفات و منکرات معرفی شده و ضروری است امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فرهنگ معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت همگانی ضامن و عامل عدالت اجتماعی است و تکلیف این نظارت همگانی را امربه معروف و نهی از منکر مشخص می کند.

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک نوع نظارت اجتماعی است و دستگاه ها و نهادهای آموزشی و پرورشی بیشترین نقش را در شکل دهی این فرهنگ و تربیت افراد جامعه بر عهده دارند.

وی از امربه معروف و نهی از منکر به عنوان یک اندیشه، خط فکر و فرهنگ یاد کرد و دشمن به دنبال این است که امربه معروف ونهی از منکر موجب ایجاد التهاب و تشنج در جامعه شود و یا ترک شود تا برنامه های خودشان را اجرایی کنند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان به ظرفیت و کارکردهای آموزش و پرورش در مباحث اجتماعی و پرورشی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش یک خانواده وسیع است و نقش بزرگی در تربیت افراد جامعه دارد.

وی اظهارکرد: با استفاده از این ظرفیت می توان این فرهنگ اجتماعی و فرهنگ اسلامی را در گرایش ها به نسل جدید انتقال داد و با ایجاد الگو سازی در شکل گیری شخصیت افراد نقش آفرینی کرد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات