۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۷۴۵۶۴۴
رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌ مطرح کرد؛

جزئیات برگزاری اختتامیه دومین جشنواره پاسخ برتر/هدف ما استفاده از تمامی سطوح حوزه در بحث پاسخگویی به شبهات است

جزئیات برگزاری اختتامیه دومین جشنواره پاسخ برتر/هدف ما استفاده از تمامی سطوح حوزه در بحث پاسخگویی به شبهات است
حجت ‌الاسلام پور امینی به تشریح جزئیات برگزاری دومین جشنواره پاسخ برتر پرداخت و گفت: هدف ما استفاده از تمامی سطوح حوزه در بحث پاسخگویی به شبهات است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام محمدباقر پور امینی رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌ های علمیه در نشست خبری تشریح برنامه ‌های اختتامیه دومین جشنواره پاسخ برتر که صبح امروز در سالن جلسات مرکز مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات برگزار شد، با اشاره به این که جامعه ‌ای زنده است که پرسش در آن ارزش داشته و تفکر و تعقل سبک رایج آن باشد، اظهار داشت: در معارف اسلامی از حق سؤال و پرسش یاد شده است؛ یعنی هر کسی حق پرسش و پاسخ گیری دارد.

وی افزود: باید دانست که پرسش با شبهه متفاوت است؛ چراکه شبهه لباس حق بر تن دارد؛ ولی ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود می‌ کند و باید همانند اهتمام به پاسخ‌ دادن به سؤال، نسبت به شبهه نیز این اهتمام وجود داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه ‌های با بیان این که پاسخ گویی به شبهات در سیره علمای گذشته مهمترین اولویت فعالیت های آنان بود خاطرنشان کرد: تفکر شیعه عقلانی است و علمای در طول تاریخ به همه شبهات پاسخ داده و علاوه بر پاسخ گویی به شبهات به مواجهه اندیشه‌ای و فکری با رقیب ‌پرداخته و جریان معارض و رقیب را وادار به پاسخگویی می‌کردند.

حجت ‌الاسلام پورامینی با اشاره به افتتاح دبیرخانه جشنواره پاسخ برتر در سال گذشته اظهار داشت: این دبیرخانه با هدف هم افزایی، جریان‌سازی، حرکت تبیینی و ورود جبهه ای در مقابله با شبهات شکل گرفت با این نگاه که از همه ظرفیت‌های بالفعل اشخاص و مراکز تخصصی علمی در این راستا استفاده شده و از فعالان پاسخگو به شبهات تجلیل شود.

تجلیل از ۸۰ سال پیشگامی آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به سؤالات و شبهات

وی افزود: هدف ما در سال قبل این بود که در تمامی سطوح حوزه در بحث پاسخگویی به شبهات استفاده شود؛ لذا از سطح مرجعیت دینی، استادان تراز اول و میانی و حتی طلاب فاضل و فعال در این عرصه حضور پیدا کردند.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه ‌های با بیان این که در سال گذشته و در اولین جشنواره پاسخ برتر از شخصیت آیت‌الله سبحانی که ۷۰ سال در عرصه پاسخگویی فعال هستند و نیز از مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی تجلیل شد بیان داشت: در جشنواره امسال از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به جهت پاسخ گویی به سؤالات و شبهات از سوی معظم له که در بیش از ۸۰ سال صورت گرفته است، تجلیل خواهد شد.

حجت ‌الاسلام پورامینی ابراز کرد: استفاده از ابزارها و قالب‌های متنوع از جمله کارهای این مرکز است و در کنار کتاب و نشریه، رادیو اینترنتی و تلویزیون اینترنتی پاسخ و ویکی‌پاسخ و موشن، به صورت چندرسانه‌ای نیز فعالیت می‌کند و علاوه بر پاسخ گویی به شبهات، رویکرد تهاجمی به شبهات نیز دارد.

ارسال نظرات