۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۴۵۸۱۳
حجت الاسلام قاسمی مطرح کرد؛

مطالعه کتاب از مهم ترین راه های توسعه فرهنگ

مطالعه کتاب از مهم ترین راه های توسعه فرهنگ
اصفهان - حجت الاسلام قاسمی گفت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه، موضوعی است که توجه همه اقشار جامعه را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی صبح امروز به مناسب هفته کتاب در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب تنها محدود به برگه‌های ظاهری کاغذی نیست، بلکه زنده است و حیات دارد.

وی افزود: گاهی مطلبی از دل بر می‌آید که ساختار و شیوه زندگی را متحول می‌کند که در حقیقت، کتاب همان نور و روشنایی است که سبب هدایت انسان می‌شود.

امام جمعه بخش کویرات و شهر ابوزیدآباد گفت: اهمیت کتاب به اندازه‌ای است که خداوند آیه‌های رحمت خود را در دل کتابی ارزشمند و در قالب معجزه‌ای راهگشا به نام قرآن بر پیامبراکرم (ص) نازل کرده و همه را به پیروی از آن دعوت می‌کند و بشارت می‌دهد که یکی از متضمن‌های سعادت جامعه بشری همین کتاب است.

به گفته وی جامعه ایرانی درهمه اعصار و قرون توجه ویژه‌ای به مقوله کتاب داشته و مطالعه، خواندن و دانستن همواره در نزد آنان امری تعالی بخش بوده و هست.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه، موضوعی است که توجه همه اقشار جامعه را می‌طلبد، افزود: با توجه به متون دینی ارزشمند، کتب تاریخی وادبی برجسته و کتاب‌های دانشمندان امروز ایران و دنیا مهمترین فرهنگی که می‌تواند سبب بهبود زندگی باشد، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

وی یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه فرهنگی را کتاب و مطالعه کتاب دانست و اظهار داشت: به همین دلیل میزان سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در جهان امروز است.

لازم به ذکر است ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نامگذاری شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات