۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۷۴۶۴۸۸
عضو جامعه اساتید حوزه علمیه فارس:

«منیت» مانع جدی ما برای رسیدن به خداست

«منیت» مانع جدی ما برای رسیدن به خداست
حجت الاسلام رصاف گفت: «منیت» مانع جدی ما برای رسیدن به خداست و گاهی روزانه تلاش می کنیم که این «منیت» را هر روز بزرگتر از روز قبل نماییم و این تلاش ها، ثمری برای ما نخواهد داشت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رصاف در جلسه طلاب و فضلای شیراز و تابعه که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد اتفاقاتی در غزه و فلسطین هستیم که دل ها را به درد آورده و باید از اهل بیت (ع) برای رهایی این مردم مظلوم مدد گرفت.

وی ابراز داشت: یکی از مسائل بسیار جدی و اساسی در زندگی زهرای مرضیه (سلام الله علیها)، داشتن سوز دین است و ایشان در راه اعتلای آن، تمام تلاش خود را انجام داد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عوامل و عنصر اصلی داشتن سوز دین، خاطرنشان ساخت: سوز دین زهرای اطهر (س) اینگونه بوده که در سخنان خود می فرمایند: «خدایا من از تو جز تو را نمی خواهم؛ تو آرزوی من و بالاتر از آرزوی من هستی». 
 
عضو جامعه اساتید حوزه علمیه فارس بیان داشت: اگر می خواهیم بدانیم که چه مقدار سوز دین داریم، باید بدانیم که برای خدا چه جایگاهی قائل هستیم؟ 
 
حجت الاسلام رصاف اظهار داشت: «منیت» مانع جدی ما برای رسیدن به خداست و گاهی روزانه تلاش می کنیم که این «منیت» را هر روز بزرگتر از روز قبل نماییم و این تلاش ها، ثمری برای ما نخواهد داشت.
 
وی ابراز داشت: اگر شهدا به این جایگاه والا رسیده اند، با از بین بردن «منیت» خود بوده و با پیوند به خدا و تخریب تمام منیت‌ها به این درجه رسیدند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: ما اگر بتوانیم همچون فاطمه زهرا (س)، فقط خدای متعال را مؤثر در تمام امور بدانیم، سوز دین پیدا کرده ایم.
ارسال نظرات