۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۴۶۶۹۰
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی کاشان:

«میر عزای کاشانی» از نوابغ نسخه نویسی تاریخ تعزیه ایران است

«میر عزای کاشانی» از نوابغ نسخه نویسی تاریخ تعزیه ایران است
اصفهان – ضابطی گفت: تعزیه خوانی پیش از این که یک بخش فاخراز بخش‌های مختلف هنر‌های نمایشی باشد، بخش مهمی از هویت و فرهنگ دینی و مذهبی مردم ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سعید ضابطی ظهر امروز در نشست با اعضای انجمن تعزیه شهرستام کاشان که در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد، گفت: حفظ و صیانت از این هنر فاخر در مرحله نخست به عهده خود هنرمندان تعزیه خوان است.

وی افزود: تعزیه خوانی پیش از این که یک بخش فاخر از بخش‌های مختلف هنر‌های نمایشی باشد، بخش مهمی از هویت و فرهنگ دینی و مذهبی مردم ایران اسلامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به جایگاه ویژه «میر عزای کاشانی» اشاره کرد و اظهار داشت: میرعزای کاشانی به عنوان یکی از بزرگان و نوابغ تعزیه سرایی و نسخه نویسی تاریخ تعزیه ایران است.

ضابطی بر تقویت انجمن تعزینه شهرستان کاشان به عنوان یکی از اولویت‌های نخست این انجمن تأکید کرد و افزود: انجمن تعزیه شهرستان کاشان باید به عنوان بازوی توانمند این اداره در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این شهرستان تبدیل شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در ادامه به لزوم اختصاص زمین برای ساختمان انجمن تعزیه شهرستان کاشان، پیگیری نامگذاری یکی از معابر یا میادین شهر به نام «میرعزای کاشانی» و همچنین تسهیل در صدور مجوز برگزاری تعزیه توسط گروه‌های تعزیه شهرستان تأکید کرد.

لازم به ذکر است، ابتدای این نشست رئیس و اعضای انجمن تعزیه شهرستان به نمایندگی از خانواده بزرگ تعزیه کاشان، مشکلات و دغدغه‌های خود اعلام و خواستار مساعدت و همکاری مسؤولان متولی شدند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات