۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۴۶۷۵۳
استاد حوزه علمیه کرمانشاه: 

حضرت فاطمه الگویی تمام عیار برای بانوان جهان است

حضرت فاطمه الگویی تمام عیار برای بانوان جهان است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالمیان گفت: حضرت فاطمه(س) در ابعاد فردی و اجتماعی الگوی اصلی برای بانوان است؛ زنی که در مکتب اسلام تربیت شده و الگویی تمام عیار برای زنان و بشریت به شمار می روند.

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه در سخنانی اظهار داشت: امام باقر (ع) درباره جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا (س) می فرمایند که کسی که حضرت فاطمه زهرا (س) را آنگونه که باید، بشناسد، شب قدر را درک کرده است.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود به برخی از صفات بارز شخصیت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه (س) در ابعاد فردی و اجتماعی الگوی اصلی برای بانوان است زنی که در دامان اسلام تربیت شده و الگویی تمام عیار برای زنان و بشریت است.

حجت الاسلام سالمیان اظهار کرد: حضرت زهرا (س) مادر خوبی برای فرزندان، همسر خوبی برای امیر المؤمنین (ع)، دختر خوبی برای پیامبر و بنده خوبی برای خدای متعال بود؛ این بندگی مانع نشد تا از وظایف فرد و اجتماعی خود غافل شود و یا وظایف فردی و اجتماعی هم هیچ موقع مانع نشد که از بندگی خدای خود غافل شود، این دو را با هم جمع کرد.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: در بعد اجتماعی آنجایی که نیاز به حضور ایشان بود حاضر شد و مثل یک زن در طراز اسلام که زن بود، را مانع عدم حضور در اجتماع ندید و از اسلام با قدرت دفاع کرد./1400/

ارسال نظرات