۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۷۴۶۹۱۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

مردم کرمانشاه عُلقه‌ای قلبی و دلی به آیت‌الله علما دارند/ ظرفیت‌های استان را فعال می‌کنیم

مردم کرمانشاه عُلقه‌ای قلبی و دلی به آیت‌الله علما دارند/ ظرفیت‌های استان را فعال می‌کنیم
امام جمعه کرمانشاه ضمن تقدیر از خدمات نماینده سابق ولی فقیه گفت: آیت الله علما، سبک زندگی الهی و اسلامی را در رفتار عملی و شخصیت معنوی و در ارائه الگوی تمام عیار برای جامعه به خوبی ایفا کرد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غفوری در جلسه طلاب و فضلای استان کرمانشاه که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اظهار داشت: پیشنهاد نمایندگی رهبر انقلاب در استان کرمانشاه بدون اطلاع و آمادگی قبلی به بنده ابلاغ شد و برنامه دیگری را پیگیری بودیم؛ اما لطف و اعتماد مقام معظم رهبری شامل حال ما شد و از ایشان تشکر می کنم.
 
وی ابراز داشت: رهبر انقلاب در حکم انتصاب بنده تصریح کردند که نقش عالم دین و امام جمعه برای چنین مردمی، مسئولیت خطیری است و یقینا این مسئولیت به تنهایی به سرانجام نخواهد رسید و نیازمند حضور مبلغان و هدایتگران در منطقه هستیم تا بتوانیم از کمک این عزیزان استفاده نماییم. 
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ضمن تقدیر از خدمات نماینده سابق ولی فقیه بیان داشت: آیت الله علما، سبک زندگی الهی و اسلامی را در رفتار عملی و شخصیت معنوی و در ارائه الگوی تمام عیار برای جامعه به خوبی ایفا کردند و این عُلقه مردم استان کرمانشاه به ایشان، قلبی و دلی است.
 
امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان ساخت: این استان، استانی پرظرفیت است و شناخت بنده از استان کرمانشاه به دهه 70 بر می گردد و باید از ظرفیت های دست نخورده به خوبی استفاده کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهار داشت: برای مدیریت میدان و استفاده از ظرفیت های موجود، نیازمند به «شناسایی ظرفیت میدان» و «شناسایی فضلا» بوده تا بتوانیم به درستی به اهداف مدنظر برسیم.
 
وی ابراز داشت: بنا و برنامه ما در استان کرمانشاه، استفاده از نیروهای بومی و موجود بوده و به هیچ عنوان شخصی را از جای دیگر نخواهیم آورد و استفاده از ظرفیت های موجود در اولولیت می باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: حوزه علمیه استان دارای ظرفیت بالایی است و باید این حوزه به صورت کمی و کیفی تقویت شود که نیازمند همت و همراهی روحانیون و فضلاست.
 
امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: اسفندماه امسال، انتخابات مهم و سرنوشت سازی را در پیش داریم و تنها تأکید ما، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی است و همه مبلغان باید به این مسئله اهمیت داده و به این مسئله کمک نمایند.
 
همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک به نماینده جدید ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: خدمت عالم مجاهد، آیت الله علما، نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز که مایه خیرات و برکات در سطح استان بودند، خداقوت عرض می کنیم.
 
وی اظهار داشت: بحمدالله کارهای مناسبی نسبت به تقویت و خدمت رسانی به حوزه از سوی اقاف استان کرمانشاه صورت گرفته و حمایت های خوبی انجام شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ابراز داشت: امروز اوقاف استان کرمانشاه در مباحث قرآنی سرآمد بوده و کارهای ریشه ای و خوبی صورت می پذیرد که مایه افتخار است.
 
حجت الاسلام صالحی خاطرنشان ساخت: حمایت از زائران اربعین نیز از دیگر فعالیت های اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بوده و بحمدالله کارهای خوبی در مرز خسروی انجام شده است.
 
وی بیان داشت: از دیگر فعالیت ها، حمایت از دانش آموزان بوده که بسته های آموزشی مناسبی تحویل خانواده ها شده و در باب اعزام مبلغ نیز کارهای مناسبی در سطح استان صورت پذیرفته است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان با تأکید بر تبلیغ فرهنگ زیبای وقف، اظهار داشت: بزرگترین مُبلغ برای وقف، علما بوده اند و تقریبا وقف نامه ای نیست که ممهور به مهر یا امضای یک عالم نباشد و باید برای مسئله وقف همچنان تلاش کرد و به تبلیغ پرداخت.
ارسال نظرات