۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۷۴۷۱۰۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آشنایی با قرآن نخستین گام هدایت است

آشنایی با قرآن نخستین گام هدایت است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی نخستین روش هدایت مردم را آشنا شدن با قرآن دانست و بر قرائت روزانه یک صفحه از قرآن همراه با ترجمه بعد از نماز تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی یکشنبه شب در دیدار با مبلّغان طرح هجرت با بیان اینکه خداوند وصف بسیار بالایی را برای مهاجر مومن مجاهد می‌فرماید، گفت: برترین هجرت آن است که از آنچه خدا دوست ندارد و نمی‌پسندد هجرت کنید.

وی به برخی از روش‌های هدایت از جمله استفاده از قرآن، روایات واحکام اشاره کرد و افزود: مرحله نخست روش هدایت با قرآن از طریق تلاوت قرآن و در ادامه با ترجمه تمامی آیات قرآن و نهایتا با استفاده از تفاسیر آسان از جمله تفسیر نور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و تفسیر نمونه حضرت آیت الله مکارم را آغاز کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نخستین روش هدایت مردم را آشنا شدن با قرآن دانست و بر قرائت روزانه یک صفحه از قرآن همراه با ترجمه بعد از نماز تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در دوره‌ای که آیت الله مکارم تفسیر نوشت این تفسیر برای شبهات جوانان آن زمان بود و امروزنیز برای پاسخ به شبهات امروزاز جمله شبهه ارث، جمع ارثی که خداوند برای هر یک مشخص شده از جمله یک ششم، جمع اختصاص دادن ها، شش ششم باید از این تفسیر استفاده کرد.

وی به لزوم توجه به نهج البلاغه بعد از قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه نهج البلاغه را با ترجمه بخوانید و در ادامه بعد شرح‌ها را مطالعه کنید، افزود: شرح حضرت آیت الله مکارم و شرح‌های عربی از جمله شرح مغنیه، ابن میثم و ابن ابی را بخوانید و با استفاده از مطالب بزرگان، مطالب جدید تولید کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم معرفت ما به خدا بالا برود تنها راه آن اخلاص است، اظهار داشت: خدا اگر اخلاص را در کسی ببیند که کارش برای ریا و خودنمایی نیست و فقط برای او است، خدا خودش را به او معرفی می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات