۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۴۷۳۲۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

۱۶ آذر نماد روحیه عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و استکبارستیزی دانشجویان است

۱۶ آذر نماد روحیه عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و استکبارستیزی دانشجویان است
حجت الاسلام شاهرخی با صدور پیامی ۱۶ آذر را نماد روحیه عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و استکبارستیزی دانشجویان خواند و گفت: این روز، روز تکریم انسان‏های فرهیخته و بالنده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در پیامی با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، گفت: روز طلوع اندیشه‏ های ناب، روز تکریم انسان‏های فرهیخته و بالنده، روز علم‏ دوستی و پرسشگری حقیقت‏، و یادآور نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی است.

در این پیام آمده است:

روز دانشجو، روز اعلام اعتقاد و اعتماد به نسلی است که نقشی اساسی و پایه‌ای در پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی داشته و برای ارتقای روزافزون معرفت و آگاهی، عزم خود را جزم، و کمر همت را برای فتح سنگرهای علم و دانش بسته‌اند.

آنچه در ۱۶ آذر دیده شد، مقاومت تاریخی و نماد روحیه عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی، از خود‌گذشتگی و استکبارستیزی فرزندان این سرزمین بود که برای همیشه ایام آنرا در تاریخ ماندگار کرد.

حرکت ضداستبدادی و ضداستعماری که با شهادت دانشجویان غیور «مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا» رقم خورد، توانست پرچم ایستادگی و آزادی خواهی را در دانشگاه ها به اهتزاز درآورد، و ۱۶ آذر را در تقویم افتخارات این مرز و بوم به نام "روز دانشجو" به ثبت برساند.

اکنون دانشگاه‌ها به عنوان مهمترين مراكز توليد علم و دانش ومعرفت، كانون اميد جامعه براي پيشرفت و تعالی محسوب می شوند، زیرا دانشجویان با درک صحیح از وقایع تلخ جهان و جنایات رژیم صهیونیستی و نظام سلطه و ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه، با ایجاد پیوندی ناگسستنی میان علم، ایمان و عمل، به نماد روشنی از خودباوری در مسیر دانش و آزادگی تبدیل شده‌اند، و برای ایرانی آبادتر و فردایی بهتر، اندیشمندانه و هوشمندانه می کوشند، تا میهن خویش را به جایگاه واقعی در سطوح بین‌المللی برسانند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ۱۶ آذر، مقام شامخ دانشجویان که امید آینده و ذخیره حیاتی کشور هستند را ارج می نهم و امیدوارم جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز بویژه دانشجویان لرستانی، به مدد ایمان، اندیشه، تلاش مستمر و بی‌وقفه در راه کسب دانش، با همراهی اساتید فرهیخته، در کنار مدیریت و کارکنان شریف دانشگاه ها، همواره در توسعه ایران اسلامی موفق باشند و با یاری خداوند متعال و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در برداشتن گامهای مستحکم و مطمئن در مسیر اعتلای نام کشور خویش، در سطح جهان کوشا و پرتلاش اقدام نمایند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات