۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۷۴۹۳۲۹
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

جایگاه احترام به والدین و معلم در مبانی دینی

جایگاه احترام به والدین و معلم در مبانی دینی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم احترام به معلم تأکید کرد و گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، به احترام معلم و والدین از جای خود بر خیزید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دبستان پسرانه شهید واحد پور در جمع دانش آموزان گفت: بهشت نتیجه پیروی از دستورات خدا و جهنم نتیجه پیروی از شیطان است.

وی با بیان اینکه برخی تابع خداوند، اما برخی دیگر تابع شیطان هستند و از دستورات خدا سرپیچی و از شیطان تبعیت می‌کنند، افزود: انسان همیشه در معرض وسوسه‌های شیطان است و شیطان آمده تا انسان به دستورات خداوند عمل نکند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به وظایف مومنین در قبال قرآن اشاره کرد و با اشاره به اینکه نخستین وظیفه ما در قبال قرآن قرائت صحیح این کتاب آسمانی است، اظهارداشت: بعد از قرات صحیح قرآن، توجه به معانی و ترجمه قرآن است.

به گفته وی دین خدا، دین اسلام است، اما قرآن می‌فرماید برخی انسان‌ها سراغ دینی غیر از دین اسلام می‌روند، برخی دستورات خداوند را انجام می‌دهند، اما برخی دیگراز شیطان تبعیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه خداوند ظلم و ستم به دیگران و کشتن انسان‌های بی گناه را نهی کرده است و آن را گناه کبیره قلمداد کرده است، یادآور شد: خداوند در قرآن می‌فرماید کشتن یک انسان بی گناه مانند این است که همه انسان‌ها را کشته است.

به گفته وی امروز اسرائیل غاصب با بمب‌های تولید آمریکایی روزانه ۳۵۰ میلیون دلار هزینه می‌کند تا مساجد و مدارس و بیمارستان‌ها و خانه‌های مسکونی را بمباران و انسان‌های بی گناه را به شهادت برساند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه دشمنان ما که آمریکا و اسرائیل هستند، افزود: آمریکا و اسرائیل در کرمان که زنان و مردان و کودکان بسیاری برای زیارت حاج قاسم رفته بودند را به شهادت رسانیدند.

وی احترم به والدین به عنوان یکی دیگر از دستورات خداوند نام برد و گفت: خداوند می‌فرماید حتی صدای خود را برای پدر و مادر بلند نکنید و با غیض و خشم به آن‌ها نگاه نکنید، از این رو پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، اگر کسی با خشم به پدر و مادر خودش نگاه کند و به نها پرخاش کند نماز او قبول نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به لزوم احترام به معلم تأکید کرد و اظهار داشت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، به احترام معلم و والدین از جای خود بر خیزید.

وی در ادامه دانش آموزان را به خوب درس خواند سفارش کرد و با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، درس خواندن واجب است، یادور شد: نرخ سواد در کشور ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۷ درصد و ۵۳ درصد مردم بی سواد بودند و طاغوت نمی‌خواست مردم ایران با سواد باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از دستورات خداوند را اقامه نماز دانست و با بیان اینکه شیطان انسان را وسوسه می‌کند تا نماز نخواند، افزود: دستورات شیطان برای این است که ما را جهنمی کند و دستورات خدا این است که ما به بهشت برویم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات