۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۷۴۹۳۶۰
امام جمعه دلفان:

آثار و اندیشه های علامه مصباح یزدی برای نسل جوان بازگو و تبیین شود

آثار و اندیشه های علامه مصباح یزدی برای نسل جوان بازگو و تبیین شود
حجت الاسلام خانی گفت: آثار و اندیشه های علامه مصباح یزدی برای نسل جوان بازگو و تبیین شود و این آثار باید در اختیار دانشجویان و حوزویان قرار گیرد تا بهره علمی را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدیوسف خانی، ظهر امروز در در همایش «مصباح انقلاب» به پیام مقام معظم رهبری در پی ارتحال علامه مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: در این پیام تعابیر کم نظیری به کار برده شد که از نقش برجسته این عالم و فقیه بزرگ در انقلاب اسلامی و تلاش های علمی وی حکایت داشت.

امام جمعه دلفان از علامه "محمدتقی مصباح یزدی" به عنوان یک فیلسوف بزرگ یاد کرد و افزود: آثار و اندیشه های این عالم بزرگ باید برای نسل جوان بازگو و تبیین شود.

وی ادامه داد: این روحانی برجسته، سردار اندیشه، فیلسوف بصیر و دارای توان نوآوری در علوم بود و نوآوری علمی در عین نقادی، آزاد اندیشی و ابداع در عین اغنا و بیان پرجاذبه و دریچه نواندیشی را فرا روی ما گذاشته و موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) به عنوان یادگار این علامه بزرگ، شخصیت‌های علمی و تاثیر گذاری را از ملیت های مختلف پرورش داده است.

حجت الاسلام خانی یادآور شد: علامه مصباح یزدی با راه اندازی موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) شرایط بسیار مهم تحصیل، پویایی و پیشرفت فکری را برای نخبگان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم علامه مصباح چراغ هدایت انقلاب اسلامی است، گفت: علامه مصباح هرزمان که لازم بود در تمام صحنه های انقلاب حضوری فعال داشت.

حجت الاسلام خانی در ادامه یادآور شد: ایشان در عین حال مظلوم بود و در برخی دوران، مورد بی مهری ها قرار می گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید آثار و اندیشه‌های فکری و سیاسی این اندیشمند بزرگ بیشتر منتشر شود، گفت: این آثار باید در اختیار دانشجویان و حوزویان قرار گیرد تا بهره علمی را ببرند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات