۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۴۹۸۸۷

تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ترویج فریضه زکات

تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ترویج فریضه زکات
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم ترویج فریضه زکات در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت فریضه الهی زکات گفت: در شهرها و بخش هایی از استان که تاکنون شورای زکات تشکیل نشده لازم است طبق آیی نامه اجرایی جدید و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل شود.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات کمیته های تخصصی برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات افزود: دستگاه های عضو شورای زکات نسبت به جذب حداکثری زکوات واجب و مستحبی و هزینه کرد آن برای امور محرومین اهتمام داشته و گزارش عملکرد آن به مردم و رسانه ها اعلام شود.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ظرفیت های صندوق های کشاورزی و تعاونی ها برای جذب زکوات در استان احصا و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اهمیت قدردانی از مروجین، مبلغین و عاملین زکات در استان بر لزوم شناسایی و تجلیل از پرداخت کنندگان برتر زکات نیز تاکید کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: دستگاه های ذیربط باید برنامه ریزی مناسب برای جذب حداکثری زکات فطره در ماه رمضان آتی داشته باشند.

برچسب ها: تبریز زکات آل هاشم
ارسال نظرات