۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۵۰۴۲۱
نماینده، ولی فقیه در کاشان:

اعتکاف، ابزاری برای ایجاد ارتباط قوی با خدا است

اعتکاف، ابزاری برای ایجاد ارتباط قوی با خدا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه اعتکاف ابزاری برای رابطه قوی با خدا است، گفت: یکی از راه‌های قوی شدن این ارتباط تلاوت قرآن و عمل به آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جمع معتکفین در مسجد میرعماد با تسلیت رحلت حضرت زینب (س)، گفت: حضور در مراسم معنوی اعتکاف سعادت بزرگی است که نصیب شما شده، در حالیکه بسیاری از افراد دوست دارند در این مراسم شرکت کنند، اما توفیق آن را ندارند.

وی با اشاره به اینکه نگاه با محبت خدا به شما سبب شده است توفیق شرکت در مراسم اعتکاف را داشته باشید، افزود: اکنون که سعادت در اعتکاف را دارید الحمد لله رب العالمین بگوئید.

نماینده، ولی فقیه در کاشان روزه گرفتن در روز‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه‌های قمری دارای فصیلت‌های زیاد دانست و گفت: روزه گرفتن در نخستین روز فضیلت ۱۰ هزار سال، دومین روزفضیلت ۳۰ هزار سال و روزه سومین روز فضیلت ۱۰۰ هزار سال را دارد.

وی ماه رجب را ماه ریسمان و حبل الهی برای بالا رفتن و به خدا نزدیک شدن دانست و اظهار داشت: خداوند می‌فرماید، ماه رجب را ریسمانى میان خود و بندگانم قرار داده ام که هر کس به آن چنگ بزند به وصال من خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی حفظ ثواب کار‌ها را هم مهم دانست و افزود: در کارنامه اعمال ما ممکن است ثواب زیاد باشد، اما بد اخلاقی نسبت به پد و مادر همه کار‌های خوب و ثواب‌ها را آتش می‌زند.

به گفته وی اگر پدر و مادر بی جهت و بی مورد فرزند خود را بزنند و فرزند واکنش نشان دهد، عاق والدین خواهد شد و نماز او نیز درست نیست و باطل است.

نماینده، ولی فقیه در کاشان با تأکید بر تکریم از والدین، گفت: وظیفه ما احسان و مهربانی به والدین است از این رو اگر می‌خواهید رسیدن به خدا را آسانسوری طی کنید، راه آن احترام به والدین است.

وی با بیان اینکه اعتکاف ابزاری برای رابطه قوی با خدا است، گفت: یکی از راه‌های قوی شدن این ارتباط تلاوت قرآن و عمل به قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به هوای نفس به عنوان دشمن درونی و شیطان به عنوان دشمن بیرونی انسان اشاره کرد و بر مراقبت از این دو دشمن تأکید کرد و گفت: دشمن درونی انسان را وسوسه می‌کند از کار‌های خوب دست بردارد و او را تشویق به کار‌های زشت و ناپسند می‌کند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات