۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۵۰۵۹۴
آیت الله فقیهی:

در معرفی اندیشه‌های اسلامی به جهان، چهره واقعی اسلام بدون افراط و تفریط را نشان دهید

در معرفی اندیشه‌های اسلامی به جهان، چهره واقعی اسلام بدون افراط و تفریط را نشان دهید
آیت الله فقیهی در دیدار جمعی از اعضای شورای جایزه جهانی شهید صدر با بیان اینکه در معرفی اندیشه‌های اسلامی به جهان چهره واقعی اسلام بدون افراط و تفریط را نشان دهید گفت: شهید صدر حرف‌های تازه‌ای داشت که بسیار شایسته است به بهانه این کار بزرگ علمی، نام ایشان را نیز احیا کرده‌اید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی در دیدار جمعی از اعضای شورای جایزه جهانی شهید صدر با تقدیر و تمجید از این ابداع و کار نو، گفت: واقعاً این کار ارزشمند و نو جای تقدیر دارد. این حرکت، شروع لازم و خوبی است که با اهداف متعالی اسلام و نظام مقدس اسلامی، سازگاری دارد و با وسعت نظر و پیگیری‌های شما عزیزان، به نتایج خوبی دست خواهد یافت.

وی با اشاره به نامی که برای این جایزه جهانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: دانشمند بزرگوار، شهید صدر حرف‌های نو و تازه‌ای داشت که بسیار شایسته است به بهانه این کار بزرگ علمی، نام ایشان را نیز احیا کرده‌اید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه، با اشاره به اوضاع جهان، عدم همراهی علم و عمل را از مهترین خلأهای موجود شمرد و افزود: بشر امروز، دیگر از الفاظ عبور کرده است و سخنان شیرین و جذاب و محتوای خوب، اثر چندانی بر او ندارد.

آیت الله فقیهی ادامه داد: دنیای امروز سخن همراه با عمل می‌خواهد. اگر بگوییم عدالت خوب است ولی خبری از عدالت نباشد، اثر ندارد. اگر بگوییم دروغ و تهمت بد است، ولی دروغ بگوییم و تهمت بزنیم، دیگر از ما پذیرفته نخواهد شد. حرف اگر با عمل همراه شود، مؤثر و نافذ است.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود، با اشاره به هدف جایزه بزرگ جهانی وشهید صدر که معرفی و تبیین اندیشه‌های ناب علوم اسلامی - انسانی در عرصه بین الملل است، افزود: تلاش داشته باشید در معرفی اندیشه‌های اسلامی به جهان، چهره واقعی اسلامِ بدون افراط و تفریط را نشان دهید. بیشتر هم روی جنبه های انسانی اسلام، مانند لزوم دفاع از مظلوم، حُسن عدل و قبح ظلم، قبح کذب و تهمت و امثال این موارد تأکید داشته باشید.

وی در پایان این دیدار، با تقدیر مجدد از برگزارگنندگان این فراخوان ارزشمند گفت: امیدوارم با پیگیری‌های شما و استقبال محققان و صاحبان آراء و اندیشه در حوزه علمیه قم، بتوانید معارف ناب قرآن و اهل بیت(ع) را در فضاهای علمی دنیا مطرح کنید و مرضی وجود مبارک حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفداء قرار بگیرید.

در معرفی اندیشه‌های اسلامی به جهان، چهره واقعی اسلامِ بدون افراط و تفریط را نشان دهید

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری رئیس دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم، گزارشی از روند تأسیس و فراخوان جایزه جهانی شهید صدر و استقبال اساتید و پژوهشگران از این جایزه جهانی ارائه داد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات