۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۷۵۰۸۹۳
امام جمعه شهرستان روانسر:

پرداخت زکات، زمینه رشد جامعه اسلامی است

پرداخت زکات، زمینه رشد جامعه اسلامی است
کرمانشاه ـ ماموستا محمودی گفت: زکات یک فریضه الهی است که باید پرداخت و به مستحقق داده شود تا جامعه رشد کند و اگر پرداخت نشود قطعا جامعه گرفتار بلا و مصیبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملامحمد محمودی، امام جمعه شهرستان روانسر در خطبه های نماز جمعه این هفته را به  تفسیر یکی از احادیث نبی مکرم اسلام در مورد گناه پرداخت و گفت: کم فروشی، خیانت کردن در پیمانه و ترازو، فروختن جنس و کالای تاریخ گذشته، گرانفروشی، تقلب و فریب در فروختن کالا و... از گناهان کبیره محسوب و سبب عذاب سختی از طرف خداوند می شود و آنهم تسلط حاکم ظالم بر مردم و سختی و مشقت در امور زندگی است و باید مسلمانان از این اعمال و گناهان خود را بر حذر بدارند.

امام جمعه شهرستان روانسر به یکی دیگر از گناهان بزرگ اشاره کرد و عنوان داشت: این گناه، عدم پرداخت زکات است و اگر افراد جامعه که زکات بر آنها واجب شده اما زکات اموال خود را پرداخت نکنند خداوند هم آنها را دچار بی بارانی و کم آبی و عذاب های دیگر می کند.

ماموستا محمودی گفت: زکات یک فریضه الهی است باید پرداخت شود و به مستحقق داده شود تا جامعه رشد کند و اگر پرداخت نشود قطعا جامعه گرفتار بلا و مصیبت خواهد شد که یکی از آن بلایا کم آبی، کم بارانی و اگر بارش هم باشد بی برکت و پرآفت است.

وی در ادامه به سومین گناه بزرگ اشاره کرد و گفت:  اگر در هر جامعه فرایض الهی و واجبات شریعت اسلام فراموش شود و فرایض انجام نشود و دستور خدا و پیامبرش اجرا نشود خداوند متعال دشمنی از غیر خودشان بر آنها مسلط می کند و به آنها ظلم و ستم روا می دارد و آرامش و آسایش از آنها سلب می کند.

ماموستا محمودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عواملی که باعث نهضت و انقلاب اسلامی در ایران شد، فساد رژیم ستم شاهی و مشکلات زندگی مردم، تجمل گرایی، ظلم، محاصره و زندانی کردن مردمان بی گناه عواملی بود که مردم به میدان آمدند و به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفتند و علیه رژیم ستم شاهی قیام کردند.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین خواست که پیگیر طرح‌های عمرانی و اقتصادی برای شهرستان روانسر باشند.

ماموستا محمودی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات راهداری و پلیس راه تشکر کرد و به رانندگان توصیه های لازم را متذکر شد./1400/

ارسال نظرات