۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۵۱۲۴۶
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

کوله‌بران براساس فرآیندی چند ساله به بازرگانان خُرد تبدیل می‌شوند

کوله‌بران براساس فرآیندی  چند ساله به بازرگانان خُرد تبدیل می‌شوند
اصفهان ـ حجت الاسلام میرزایی از تصویب قانون پایان کولبری خبر داد و گفت: طی برنامه‌ای چند ساله، افرادی که امروز نام آن‌ها را قاچاقچی می‌گذاریم به تاجر خرد تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در جمع اساتید و نخبگان دانشگاه صنعتی اصفهان، با اشاره به مشکلات و معضلات کولبران گفت: چند دهه‌ است که درباره کوله‌بری، قاچاق سوخت و ته‌لنجی‌ها می‌شنویم، این مشکل نیازمند راه چاره‌ای بود، بنابراین در دوره اخیر مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون اصل 90 پرونده‌ای تشکیل شد تا به این موضوع بپردازیم که نتایج خوبی نیز به دنبال داشت.

وی در ادامه افزود: در این خصوص حدود دو سال با محوریت حجت‌الاسلام نبویان و همکاران استان‌های مرزی پیگیری‌هایی صورت دادیم، در این خصوص دستگاه‌های مختلف دولتی و حاکمیتی در استان‌های مرزی نیز کمک کردند و نتیجه این پیگیری‌ها به لایحه دو فوریتی تبدیل شد که قبل از برنامه هفتم به مجلس آمد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص این لایحه رأی گیری صورت گرفت و سپس به شورای نگهبان رفت و پس از برطرف کردن ایرادها، سه، چهار هفته پیش در مجلس به قانون تبدیل شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: براساس این قانون، طی برنامه‌ای چند ساله، افرادی که امروز نام آن‌ها را قاچاقچی می‌گذاریم آموزش می‌بینند و به تاجر خرد تبدیل می‌شوند. یعنی در یک برنامه چند ساله، ابتدا با حقوق ورودی 20 درصد یک تاجر رسمی کار را شروع می‌کنند، پول‌هایی که از این مسیر به دست می آید در همان جا برای شغل مردم منطقه استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام میرزایی تأکید کرد: طی چند سال، درصد به درصد این حقوق ورودی افزایش پیدا می‌کند تا بعد از یک فرآیند چند ساله این افراد به تجار و بازرگانانی تبدیل شوند. این قانون تصمیم مهمی بود که پس از چند دهه در خصوص مسئله قاچاقچیان و کوله‌بران گرفته شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص حوزه سوخت نیز طرح رزاق توسط سپاه در سیستان و بلوچستان انجام می‌شد که همان طرح در قالب قانون در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات