۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۵۱۲۸۵

رسوایی جدید ارتش اسرائیل در جنگ غزه/ گسترش پدیده فروش سلاح میان نیروهای ذخیره

رسوایی جدید ارتش اسرائیل در جنگ غزه/ گسترش پدیده فروش سلاح میان نیروهای ذخیره
میان بحران‌های متعددی که نیروهای ذخیره ارتش صهیونیستی در جنگ غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، رسانه‌های صهیونیستی از رواج پدیده فروش سلاح میان این نیروها خبر دادند.

در سایه گزارش‌های متعددی که درباره بحران نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه توسط رسانه‌های عبری منتشر شده است، این رسانه‌ها در جدیدترین گزارش خود در این زمینه با اشاره به بحران مالی نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل اعلام کردند که این نیروها تجهیزات نظامی خود را به‌ازای به دست آوردن پول می‌فروشند.

روزنامه اقتصادی «کالکالیست» رژیم صهیونیستی فاش کرد که نیروهای ذخیره ارتش به‌دلیل کمبود منابع مالی اساسی خود در نتیجه جنگ غزه مجبور به فروش تجهیزات نظامی شده‌اند.

این رسانه صهیونیستی افزود: تعداد زیادی از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل با انتشار آگهی در شبکه‌های اجتماعی، ابزارها و تجهیزات جنگی خود را با قیمت پایین برای فروش گذاشته‌اند. افزایش این آگهی‌ها عمدتاً ناشی از داستان ارتش اسرائیل است که از مأموریت اصلی خود غافل شده و نتوانسته است تجهیزات اولیه رزمی را در اختیار نیروهای ذخیره‌ای قرار دهد که آنها را برای جنگ با حماس و حزب‌الله فرستاده بود.

در ادامه این گزارش آمده است: هزاران نیرویی که به غزه و یا مرزهای شمالی با لبنان فرستاده شده بودند، تجهیزات قدیمی و بی‌فایده در اختیار داشتند و بعد از اینکه متوجه شدند ارتش اسرائیل نمی‌تواند تجهیزات مناسب برای آنها فراهم کند، تصمیم به فروش این تجهیزات بیهوده گرفتند.

این رسانه عبری همچنین به نقل از یکی از افسران ارشد ارتش اسرائیل که نام خود را فاش نکرد گزارش داد: کمبود تجهیزات جنگی به این دلیل است که ارتش اسرائیل هیچ‌گونه آمادگی برای جنگی همه‌جانبه که مستلزم استفاده از صدهاهزار نیرو است، نداشت.

منابع و محافل صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه بارها اعتراف کرده‌اند که احضار نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل برای شرکت در جنگ غزه، به‌شدت زندگی و وضعیت اقتصادی آنها را تحت تأثیر قرار داده است.

وب‌سایت صهیونیستی والا در گزارشی اعلام کرد: نیرو‌های ذخیره ارتش اسرائیل به‌شدت از فرماندهی و مقامات ارتش انتقاد دارند و معتقدند به‌گونه‌ای با نیرو‌های ذخیره برخورد می‌شود که انگار اصلاً آن‌ها وجود ندارند. در شرایطی که نیرو‌های ذخیره در محور‌های مختلف غزه بسیار خسته و فرسوده شده‌اند، فرماندهان ارتش می‌آیند و صرفاً با آن‌ها عکس می‌گیرند و سپس می‌روند، آیا مقامات و فرماندهان ارتش وظیفه ندارند که درباره جزئیات عملیات‌ها و وضعیت نیرو‌ها بپرسند؟

منابع آگاه از وضعیت نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیستی گزارش می‌دهند که اقدام مقامات صهیونیست برای احضار 350 هزار تن از نیرو‌های ذخیره به ارتش این رژیم جهت مشارکت در جنگ غزه، علاوه بر آسیبی که به اقتصاد اسرائیل وارد کرده، برای خودِ این نیرو‌ها نیز بحران‌های زیادی به وجود آورده است،
در همین زمینه رسانه‌های صهیونیستی به شکایت‌های تعداد زیادی از افسران و نیرو‌های ذخیره ارتش این رژیم اشاره و اعلام کردند که آن‌ها از مشکلات مالی شدید رنج می‌برند و خواستار رسیدگی و توجه مقامات اسرائیلی هستند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات