۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۵۱۴۰۱
مدیرکل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری:

برگزاری نمایشگاه مطبوعات گام موثری در ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی است

برگزاری نمایشگاه مطبوعات گام موثری در ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی است
هراتی معرفت‌شناسی کنونی رسانه را نوشتن همه و خواندن همه عنوان کرد و گفت: باید فضا برای حضور شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی فراهم شود و نمایشگاه مطبوعات گامی مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی و امید آفرینی است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه رسانه‌های ایران به نقل از خبرگزاری رسا، علی اکبر هراتی، مدیرکل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه موضوع برگزاری انتخابات را در پیش رو داریم این نمایشگاه می‌تواند نقطه شروعی برای پرنشاط کردن فضای رسانه ای و فضای اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون اکوسیستم رسانه‌ای دچار تغییر و تحول جدی شده است افزود: در گذشته مبنا بر این بود که ما بنویسیم و دیگران بخوانند اما اکنون در معرفت‌شناسی رسانه مبنا بر این شده که همه بنویسند و همه بخوانند بنابراین باید فضا برای حضور شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی فراهم شود.

هراتی حضور رسانه‌های اجتماعی در نمایشگاه مطبوعات را نقطه قوتی برای این نمایشگاه دانست و اضافه کرد: در اکوسیستم جدید رسانه‌ای کاربران و مخاطبان، به طور همزمان تولید کننده، توزیع کننده و مصرف‌کننده هستند. بنابراین نمی‌توان نقش رسانه‌های اجتماعی را در نمایشگاه مطبوعات نادیده گرفت.

وی به اصل متمایزسازی، استراتژی جذب و استراتژی اثرگذاری اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم رسانه‌ای تاثیر گذار باشیم باید این اصول را در فضای امروزی رسانه بشناسیم و در این مسیر گام برداریم.

هراتی، شناخت شیوه‌های اقناع، تنوع ایجاد کردن در محتوا و مخاطب‌شناسی را از دیگر مباحث مهم فضای رسانه‌ای دانست و اظهار کرد: امیدوارم برگزاری نمایشگاه مطبوعات در آستانه برپایی انتخابات گام مهمی در ایجاد نشاط، شادابی و امید اجتماعی در جامعه باشد.

ارسال نظرات