۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۷۵۲۲۱۸
حجت الاسلام ملک زاده:

سروش محلاتی ابایی ندارد که در جبهه دشمنان سخن بگوید/ انتخابات از موضوعات مهم حکومت اسلامی است

سروش محلاتی ابایی ندارد که در جبهه دشمنان سخن بگوید/ انتخابات از موضوعات مهم حکومت اسلامی است
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه آقای سروش محلاتی ابایی ندارد مواضعی را مطرح کند که او را در جبهه دشمن قرار دهد، مسأله انتخابات را مسأله اصل نظام اسلامی عنوان کرد که مورد تأکید متون دینی است.

حجت الاسلام محمد ملک زده عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در خصوص سخن اخیر آقای سروش محلاتی پیرامون حکم فقهی شرکت در انتخابات بیان داشت: متأسفانه آقای محلاتی به دلیل افکار خاصی که با بغض و کینه علیه نظام جمهوری اسلامی همراه است، سعی دارد به دور از واقعیت و همراه با سیاسی کاری سخنانی را مطرح کند.

وی با بیان اینکه سخنان سروش محلاتی به دور از احکام اسلام و همسو با مواضع دشمنان است، ادامه داد: تمامی دشمنان انقلاب، نظام و مردم، از شبکه های بیگانه گرفته تا گروه هایی که دشمنی خود را به نظام ثابت کردند تلاش می کنند که حضور مردم در انتخابات کمرنگ شود از این رو هر موضعی که با این افکار همراه باشد در جبهه دشمن است؛ آقای سروش محلاتی ثابت کرده که ابایی ندارد در جبهه دشمن باشد.

حجت الاسلام ملک زاده با اشاره به اعلام مراجع عظام مبنی بر شرکت در انتخابات، اظهار داشت: از آنجایی که دشمنان اصل نظام را هدف قرار دادند شرکت در انتخابات بر هر کسی واجب است اما امثال سروش محلاتی قول شاذی انتخاب می کنند که با هیچ حکمی تطبیق نمی کند و صرفا با مواضع و افکار خود هماهنگ بوده که خوشبختانه مردم نیز توجهی نمی کنند.

وی افزود: مباحث طرح شده از سروش محلاتی علمی نیست و مشخص شده که برای مخالفت با نظام، مقابل قول مشهور نیز سخن می گوید. وی به لحاظ علمی در حد و مقامی نیست که بخواهد در برابر مراجع اظهار نظری بکند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شبهه «شرکت در انتخابات از امور تقلید بردار نیست که با فتوای مراجع واجب شود» تصریح کرد: مسأله انتخابات مسأله اصل حکومت اسلامی است که در منابع دینی مورد تأکید قرار گرفته است و حضرت امام بارها گفته است حفظ نظام از اوجب واجبات است و حتی واجب تر از فرائضی مانند نماز یومیه است. آقای سروش محلاتی همیشه ادعا داشته که سخنان خود را از اندیشه امام خمینی گرفته و گاه نیز به کلام ایشان استناد می کند اما سخن اخیر او مخالف با سخنان امام است.

وی در پایان با بیان اینکه تمام هم و غم سروش محلاتی مخالفت با اصل نظام است، تصریح کرد: استناد وی به سخنان امام به طور تقطیع شده است که طبیعتا پاسخ علمی هم ندارد چون در جایگاه مراجع نیست.

ارسال نظرات