۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۷۵۳۰۸۲
یادداشت؛

نکاتی در حاشیه انتخابات مهم مجلس دوازدهم

نکاتی در حاشیه انتخابات مهم مجلس دوازدهم
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با شکست بزرگ‌ترین کمپین بی‌سابقه تحریم انتخابات که در ۴۵ سال گذشته توسط دشمنان خارجی و حامیان داخلی آن‌ها طراحی شده بود با شکوه و امنیت بالا برگزار شد و این انتخابات را از جهات متعددی، نسبت به انتخابات ادوار گذشته منحصربه فرد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با شکست بزرگ‌ترین کمپین و پروژه بی‌سابقه تحریم انتخابات در ۴۵ سال گذشته که از سال گذشته توسط دشمنان خارجی و حامیان داخلی آن‌ها طراحی شده بود، با مشارکت ۲۵ میلیونی مردم انقلابی و فداکار ایران در عین شفافیت، امنیت و با سلامت کامل به اتمام رسید و برگ زرین دیگری در پرونده افتخارات ملت قهرمان و انقلابی ایران ثبت نمود.

 این انتخابات از جهات متعدد منحصر بفرد بود که در ادامه به چند نکته در این ارتباط اشاره می شود:

1. مشارکت بیش از 40 درصدی مردم در این انتخابات در حالی رقم خورد که از یکسو مردم ایران در شدیدترین شرایط تحریم و فشار اقتصادی از سوی دشمنان ملت ایران قرار داشتند و از سوی دیگر رسانه های بیگانه به همراه طیف وسیعی از قدرتهای خارجی و گروهک های تروریستی با هجمه ها و تبلیغات مسموم تلاش کردند مشارکت ضعیف و یا حداکثر زیر ۲۰ درصد را رقم بزنند؛ ولی مشارکت بالای ۴۰ درصدی این دوره که مشابه انتخابات مجلس دوره قبل می باشد آنان را ناکام گذارد. این در حالی است که نظام در حدفاصل دو انتخابات گذشته بحران های بزرگی همچون اغتشاشات سنگین ۱۴۰۱ و تورم شدید قیمتها را پشت سرگذاشته اما به خوبی توانسته با وجود تمام دشمنی ها، حمایت مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام را حفظ نماید.

2. بازنده اصلی این انتخابات تحریم کنندگان و مدعیان اصلاحات هستند که با قرار گرفتن در جبهه دشمنان سرسخت جمهوری اسلامی و گاه طرح سخنان دوپهلو، هم کرسی های مجلس را از دست دادند و هم اندک آبروی باقیمانده خود را بر باد دادند. برنده اصلی این انتخابات، محور مقاومت و گروه های انقلابی هستند که با 45 سال ایستادگی در برابر شدیدترین فشارها ثابت کردند با هیچ قیمتی حاضر به سازش با دشمنان این آب و خاک نیستند. جماعتی با بصیرت که همواره در برابر تمام سختی ها پا به پای انقلاب حرکت کرده و حامی نظام و مدافع ارزش های آن بوده اند. جماعتی که جنگ را اداره کردند؛ شهید و جانباز و اسیر دادند و خون دلها خوردند تا امنیت کشور باقی بماند؛ گرچه جماعت قدرنشناس، غالبا مرفه و دائما پرمدعی و گزافه گو هم زیر چتر این نعمت بزرگ امنیت قرار گرفته و از مزایای آن برخوردار شوند.

3. دشمنان خارجی نظام بویژه دولت آمریکا و دنباله های داخلی آنان بطور طبیعی تلاش می کنند مشارکت بیش از 40درصدی در این انتخابات را کم رنگ جلوه دهند؛ این در حالی است که مشارکت مردم آمریکا در انتخابات های پارلمانی ادوار مختلف این کشور غالبا کمتر از 40 درصد بوده است. در کشورهای اروپایی نیز مشابه همین وضعیت برقرار است. در حالی که مردم این کشورها هیچ کدام تحت عملیات های ضدامنیتی گسترده سرویس های بیگانه، فشارها و تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان و... قرار نداشته اند. همان دشمنانی که طی 45 روز در جریان فتنه وحوش  «ز- ز-آ» 38 هزار دروغ را برای تحریک احساسات جوانان و نوجوانان ایران و فریب افکار عمومی انتشار دادند، در جریان این انتخابات نیز با تمام توان برای تحریم انتخابات و دلسرد کردن مردم از حضور پای صندوق های رای فعالیت کردند.

4. برخی تلاش می کنند در توجیه عدم مشارکت خود یا دیگران در انتخابات، مساله مشکلات اقتصادی را به عنوان عامل اصلی معرفی کنند؛ این در حالی است در این انتخابات نیز بطلان این ادعا به اثبات رسید. در این انتخابات بالاترین نرخ مشارکت برای استان کهگیلویه و بویراحمد (بالای 70درصد) به عنوان یکی از محرومترین استانهای کشور و پایین ترین نرخ مشارکت برای استان تهران (حدود 30درصد) ثبت شد. براستی اگر عامل کاهش مشارکت، مشکلات اقتصادی است؛ پس چرا همواره استان‌های محروم در انتخابات، تظاهرات و پای بندی به ارزشهای نظام مشارکت بالاتر و تهران کمترین مشارکت را داشته است؟ چرا حتی در همین تهران نیز حضور متمولین بالاشهری بسیار کمرنگ تر از محرومان پایین شهری بوده است؟ چرا در دفاع از نظام و مبارزه با فتنه‌ها همواره بیشتر محرومین پای انقلاب و ارزش های نظام می‌ایستند و غالبا مرفهین به انقلاب لگد می‌زنند؟ و... از اینجا وظیفه سنگین مسئولان نسبت به مناطق محروم آشکارتر می شود؛ مسئولان نباید خود را وامدار مرفهان بی درد بدانند بلکه به فرموده حضرت امام (ره) مستضعفان ولی نعمت مسئولان هستند پس باید بیش از پیش در مسیر خدمت به آنان بکوشند.

5. در مجموع تردیدی نیست که مشارکت پایین و عدم شرکت عموم مردم در انتخابات ایران، خواسته اصلی دشمنان نظام و برهم زنندگان امنیت کشور است. به همین دلیل بعد از انتخابات مجلس یازدهم در دوره قبل، روزنامه نیویورک پست در تحلیلی اذعان نمود برنده اصلی مشارکت پایین در انتخابات ایران شخص ترامپ است که بارها ایران را به حمله نظامی تهدید نموده بود. بدون شک مشارکت پرشور و حداکثری، طمع دشمنان نسبت به این سرزمین را به یاس مبدل می سازد. بدین ترتیب با صراحت می توان گفت هر کسی که ذره ای تعصب به کشور و تاریخ و هویت ایرانی- اسلامی خودش داشته باشد نمی تواند نسبت به طمع بیگانگان به این آب و خاک بی تفاوت بماند.

پس وای بر احوال کسانی که در این جهاد مشارکت کوتاهی کردند و با دشمنان قسم خورده ملت ایران همراه شدند. وای بر آنان که نه تنها خود با دریای بیکران ملت همراه نشدند بلکه به سان منافقان تلاش کردند دیگران را نیز از همراهی باز دارند. اینان هم به خود ظلم کردند و هم به مردم و سرزمین خویش و به فرموده قرآن کریم مصداق آیه 97 سوره نساء قرار گرفتند که خداوند در وصف حال آنان می فرماید: همانا اینان كسانى هستند كه فرشتگان، جانشان را مى‌گيرند، در حالى كه بر خويشتن ستم كرده‌اند؛ وقتی از آنان از علت رفتار نادرستشان مى‌پرسند در پاسخ می گویند ما به ناچار در جبهه‌ كافران قرار داشتيم! آنان، جايگاهشان دوزخ است و چه بد سرانجامى است.

 محمد ملک‌زاده

ارسال نظرات