۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۵۳۶۱۵
امام جمعه موقت کاشان:

دستورات و قوانین اسلام با فطرت انسان هماهنگ است

دستورات و قوانین اسلام با فطرت انسان هماهنگ است
صفهان -حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه دستورات و قوانین اسلام هماهنگ با فطرت انسان است، گفت: اسلام دینی هماهنگ با فطرت انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در پنجمین شب از ماه مبارک رمضان که در پایگاه شهدای ملامحسن فیض، مسجد آیه الله رضوی کاشانی برگزار شد در ادامه تبیین ویژگی‌های دین اسلام گفت: اسلام دینی فطری است.

وی با بیان اینکه دین امری در فطرت انسان بوده و فطرت پاک انسان با سرشت توحید مخلوط شده است، افزود: انسان فطرتا خدا پرست است و اگر برخی انسان‌ها مسیری غیر از مسیر خدا را انتخاب می‌کنند به دلیل این است که فطرت آنها به گناه آلوده شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: گاهی غبار‌هایی که بر روی آینه فطرت انسان نشسته است با یک تلنگر و یا با یک حادثه‌ای انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند و به مسیر توحید بر می‌گرداند.

وی افزود: انسان فطرتا بر سرشت توحید خلق شده است و نور توحید را خداوند به عنوان امانت درون انسان قرار داده و برخی مشکلات نیز به دلیل غبار‌هایی است که روی فطرت انسان نشسته است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: دین اسلام دینی هماهنگ با فطرت انسان است و انسان فطرتا اعتقاد به یک نیروی غیبی دارد چرا که در مواجه با مشکلات احساس می‌کند یک نیروی مافوقی وجود دارد که می‌تواند به او کمک کند و او را نجات بدهد و این همان فطرت توحیدی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه دستورات و قوانین اسلام نیز هماهنگ با فطرت انسان است، افزود: یکی از امور فطری انسان این است که فطرتا دوست دارد مال و ثروتی را پس انداز کند تا بعد از خودش فرزندانش در آسایش باشند.

وی ادامه داد: اسلام براساس فطرت انسان قانون ارث را قرار داده است تا وراث از آن بهره‌مند و در آسایش باشند و این در حالی است که در کشور‌های کمونیستی با اجرای یک قانون کمونیستی که بر خلاف فطرت می باشد، دولت شریک اموال مردم بوده و با مرگ یک نفر همه اموال او توسط دولت مصادره می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: نخستین دستاورد قانون ارث در کشور‌های کمونیستی کاهش تولید بود چرا که این قانون بر خلاف فطرت انسان بود و زمانی که انگیزه برای پس انداز نداشته نباشد نیازی هم به تولید ندارد.

وی افزود: انسان فطرتا دوست ندارد دیگران در اموال او دخالت کند و اموال او را تصرف کنند، لذا اسلام هماهنگ با فطرت انسان مالکیت فردی را محترم شمرده است و هیچکس نمی‌تواند بدون اجازه مالک مال او را تصرف کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انسان فطرتا دوست ندارد به او بی احترامی شود حتی اگر خودش احترام به دیگران را رعایت نکند، اما دوست ندارد کسی به او بی احترامی کند، از این رو هماهنگ با این حکم فطری اسلام بی احترامی به دیگران را حرام اعلام کرده است.

وی افزود: هماهنگ با این خواسته فطری انسان اسلام حفظ آبروی دیگران را لازم دانسته است و کسی اجازه ندارد راز دیگران را فاش کند و یا غیبت کند یا توهین کند و ناسزا بگوید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات