۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۵۳۶۸۰

هشدارهای هواشناسی در کشورهای همسایه و منطقه

هشدارهای هواشناسی در کشورهای همسایه و منطقه
نزدیک‌شدن سامانه بارشی از جنوب منطقه غرب آسیا به کشورهای عربستان سعودی، عراق و ترکیه باعث شد مقامات در برخی از مناطق این کشورها هشدارهایی دراین‌باره صادر کنند.

هواشناسی ترکیه در نزدیک به 10 استان این کشور در جنوب و جنوب شرق هشدار زرد صادر کرده و اعلام داشته است: در بیشتر این استان‌ها شاهد برف و کولاک شدیدی خواهیم بود.

بنا به تصاویر و ویدیوهای منتشرشده، در استان ارزروم ترکیه بارش شدید برف از ساعاتی پیش آغاز شده است.

در عراق بارش‌های شدید از ساعاتی پیش آغاز شده است و در همه استان‌های این کشور بارش گزارش شده است. شهر الرمادی مرکز استان غربی الانبار شاهد بارش شدیدی است و کارشناسان هواشناسی در این کشور از کاهش محسوس دما در برخی از استان‌های شرقی و شمالی خبر داده‌اند.

کارشناسان هواشناسی عربستان سعودی نیز اعلام کردند که این کشور از امروز دوشنبه تا چهارشنبه شاهد بارش‌های شدیدی خواهد بود و از شهروندان این کشور خواست طی امروز و فردا سه‌شنبه، افطار را در منازل خود میل کنند.

در استان‌های «خیبر و المهد» که تابع مدینه منوره هستند، شعب دانشگاه طیبه و مدارس به‌دلیل باران امروز دوشنبه تعطیل شده است.

سازمان دفاع مدنی عربستان نیز با اعلام اینکه بارش‌های شدیدی تا چهارشنبه وجود خواهد داشت، از شهروندان خواست نهایت احتیاط را داشته باشند و از تجمع و اتراق در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها و دره‌ها دوری کنند.

مرکز مدیریت بحران مکه نیز هشدار داد که منطقه مکه شاهد بارش‌های شدیدی خواهد بود و باید حین تردد در اتوبان‌ها و سواحل احتیاط کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات