۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۵۳۹۵۸
یادداشت؛

تواتر هنجارشکنی و بی اعتنایی در رفتار مسئولان

تواتر هنجارشکنی و بی اعتنایی در رفتار مسئولان
بعد از ماجرای ادامه دار تخم مرغ های رنگی، این بار ویدئوهایی از رقص دختران بی حجاب در مقبره الشعرا و یکی از مراکز تجاری مهم در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، تاریخ را که ورق می زنیم، دو ویژگی هویتی دلبستگی به دیانت ‌اسلامی و غیرت زیبنده تبریز و آذربایجان بوده و هم‌اکنون نیز هست. به تعبیر رهبر انقلاب، در آذربایجان، غیرت دینی، غیرت ملّی، غیرت ‌انقلابی در رفتار مردم و در شخصیّت و هویّت مردم متبلور است.

در نخستین روزهای نوروز ۱۴۰۳ فیلم هایی از هنجارشکنی عده ای منتشر شد که واکنش مردم و کنشگران فضای مجازی را به همراه داشت.

بعد از ماجرای ادامه دار تخم مرغ های رنگی، این بار ویدئوهایی از رقص دختران بی حجاب در مقبره الشعرا و یکی از مراکز تجاری مهم در فضای مجازی منتشر شده است. سال گذشته نیز شاهد ضبط فیلمی از یک بلاگر تهرانی با حالت بدون حجاب، در محوطه داخلی عمارت تاریخی ساعت بودیم. تواتر رفتارهای ناهنجار نوعی کم توجهی و بی اعتنایی در رفتار مسئولان ذیربط را نشان می دهد.

اما آنچه در پس این هنجارشکنی‌ها به چشم می‌آید تداوم اقدامات قبح‌شکنانه در محوطه‌های تاریخی و تفریحی است که بدون هیچ نظارتی چندباره تکرار شده و تصاویر و فیلم های متعددی از قبح‌شکنان منتشر شده است.

غفلت مکرر متولیان این جسارت را به هنجارشکنان داده که در سایه عدم برخورد بازدارنده قبح شکنی را ادامه دهند.

به این نکته نیز باید توجه داشته باشیم که برخلاف تبلیغات جهت‌دار عده‌ای که می‌خواهند این ناهنجاری را نمونه‌ای از کل جامعه جلوه دهند، این وضعیت نمایانگر بخش معدودی از جامعه است و تبریز و تبریزی ها متخلق به اخلاق اسلامی و پای‌بند به سنت‌های پسندیده هستند، با اینحال، نباید از این واقعیت غفلت کنیم که برای جامعه‌ای با برخورداری از عرف اسلامی، همین مقدار از ناهنجاری نیز زیاد و غیرقابل قبول و البته نگران‌کننده است.

وحیدنستوهی
ارسال نظرات