۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۷۵۴۱۰۷
امام جمعه موقت کاشان:

نماز نماد ارتباط قوی با خداوند است

نماز نماد ارتباط قوی با خداوند است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار نخستین شرط مومن واقعی را ارتباط قوی با خدا از طریق نماز دانست و گفت: نماز نماد ارتباط قوی با خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبارچهارشنبه شب در شانزدهمین شب از ماه مبارک رمضان در جلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیت الله رضوی به نشانه‌های ایمان و عوامل رستگاری انسان اشاره کرد و گفت: خداوند ابتدای سوره مومنون در ۱۰ آیه از این سوره سیمای مومنین را ترسیم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در مجموعه‌ای از آیات در رابطه با یک موضوع خاص، منشور و یک بیانیه صادر کرده است، افزود: در سوره فرقان خداوند برخی از ویژگی‌های عباد الرحمان را بیان کرده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از منشورات قرآنی آیات نخست سوره مبارکه مومنون است که خداوند در این سوره چهره مومنین را ترسیم کرده است و در این ۱۰ آیه نقشه راه و مسیر بهشت را نشان داده است.

وی افزود: اهمیت این آیات به اندازه‌ای است که رسول خدا می‌فرماید، ۱۰ آیه به من نازل شده است که هرکس این آیات را در عمل اقامه کند به بهشت خواهد رسید و این نقشه راه و همان مسیر بهشت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انسان در تشخیص رسیدن به راه فلاح و رستگاری غالبا دچار اشتباه می‌شود که این اشتباه نیز یا به دلیل جهل و نادانی و یا به واسطه تربیت نادرست و تشخیص نادرست است. 

وی ادامه داد: آنچه که انسان از آن غلت می‌کند و خداوند در قرآن از آن غفلت زدایی می‌کند احسان به والدین است که فرزندان از احسان به والدین خود غفلت می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از موضوعاتی که انسان در دنیا دچار غفلت می‌شود این است که انسان در راه رسیدن به رستگاری دچار غفلت می‌شود و خداوند تذکر می‌دهد و راه و روش آن را که داشتن ایمان است رانشان می‌دهد، چرا که داشتن ایمان است که مومن را به رستگاری می‌رساند.

وی به لزوم رابطه خوب با خدا اشاره کرد و یکی از ابزار رابطه خوب با خدا را نماز دانست و اظهار داشت: نماز نماد دین است و بهترین علامت و نشانه ارتباط با خدا نماز است، از این رو نخستین سؤال در قیامت نیز از نماز است.

حجت الاسلام اسلامی تبار از نماز به عنوان چهره واقعی رستگاری نام برد و رابطه خوب با خدا را فقط در سایه نماز خوب و با کیفیت دانست و افزود: نماز اول وقت و با کیفیت بهترین ارتباط با خدا است.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید حاکمان و بندگان خوب کسانی هستند که وقتی به قدرت رسیدند، ابتدا نماز را در جامعه زنده می‌کنند چرا که بسیاری از مفاسد جامعه به دلیل انحرافات و پیروی از شیطان و هوای نفسانی است.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: اگر در جامعه به معنای واقعی معنویت و نماز زنده شود بسیاری از مفاسد اجتماعی به مرور برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ابتدا نماز اقامه شود در ادامه اقتصاد و زکات نیز تبیین خواهد شد، از این رو دولت هماهنگ با مسائل اقتصادی باید مسائل فرهنگی را نیز دنبال کند، چرا که اگر معنویت در جامعه تضعیف شود طرح‌های اقتصادی نیز موفقیت آمیز نخواهند بود.

به گفته وی مسؤولان در کنار فعالیت‌های اقتصادی باید فعالیت فرهنگی و معنوی را نیز در جامعه زنده کنند و همگام با هم به پیش برود.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: خداوند نماز را در اولویت نخست همه امور قرار داده است و تا زمانی که مومن مراقب بر اوقات نماز خود باشد شیطان نیز از او ترس و هراس خواهد داشت.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر نماز در جامعه ضایع شود و کوچک شمرده شود شیطان بر او غلبه خواهد کرد و او را وارد گناهان کبیره خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز به هر میزان که در رابطه با نماز گفته شود باز هم کم است، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان جرم و جنایت و فساد کاهش دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار نخستین نشانه مومن را ارتباط قوی و تنگاتنگ با خدا دانست و ابراز داشت: انسان برای اینکه رستگار باشد باید مومن باشد و اگر می‌خواهد مومن واقعی باشد نخستین شرط آن ارتباط قوی با خدا از طریق نماز که نماد ارتباط قوی با خدا است.

وی ادامه داد: برای اینکه فرزندان ما اهل هدایت باشند باید آنها را با مسجد و نماز آشنا کرد و دست آنها را در دست نماز قرار داد در غیر این صورت شیطان انسان را از مسیر هدایت منحرف خواهد کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات