۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۵۴۴۳۲
آیت الله تحریری:

محور شب‌های قدر پیروی از امامت است

محور شب‌های قدر پیروی از امامت است
تولیت مدرسه‌ مروی ضمن بیان اینکه شب قدر اندازه انسان ساخته می‌شود، گفت: محور شب قدر باید تبعیت از الگوی اعتقادی و عملی امامت در مسیر زندگی باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری، تولیت مدرسه‌ مروی شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) قم ضمن بیان اینکه شب‌های قدر برای همه مومنین سرنوشت ساز است، اظهار داشت: واقعیت شب‌های قدر این است که اموری در این عالم از جانب ذات اقدس الهی به واسطه ولی الله اجرا می‌شود.

آیت الله تحریری سوره قدر و آیات اول سوره دخان را احتجاج بر مسئله امامت و ولایت دانست و گفت: در سوره قدر دو حقیقت بیان شده، یکی نزول دفعی قرآن در شب قدر است؛ قرآن در طول ۲۳ سال بر قلب پیامبر نازل شد و حقیقت قرآن در شب قدر یکجا نازل شد.

وی دومین حقیقت بیان شده در سوره قدر را حقیقت نزول ملاکه و روح خواند و تصریح کرد: شب‌های قدر ارتباط تنگاتنگی با نزول ملائکه و روح دارد؛ ملائکه و روح در این شب بر پیامبر (ص) و ائمه علیهم السلام نازل شدند؛ مبدا نزول قرآن مبعث نبی اکرم (ص) و نزول حقیقت قرآن شب قدر است.

تولیت مدرسه‌ مروی با اشاره به اینکه هیچ کتاب آسمانی غیر از قرآن کریم در شب قدر نازل نشده، افزود: شب قدر مقدرات خدای متعال بر قلب ولی الله نازل می‌شود؛ البته این امورات موجب قطع اختیار انسان نیست؛ آن چیزی که مقرر شده با توجه به زمینه‌های تعقل و اختیار انسان تقدیر می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ضمن بیان اینکه شب قدر اندازه انسان ساخته می‌شود، گفت: باید توجه شود که زندگی با چه محوری شکل گرفته اگر محور باطل است باید تغییر داده شود؛ محور شب قدر باید تبعیت از الگوی اعتقادی و عملی امامت در مسیر زندگی باشد.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه بیان پیامبر (ص) در کنار قرآن کریم برای هدایت انسان لازم است، ابراز کرد: قرآن و اهل قرآن در شب‌های قدر واسطه فیض هستند؛ منظور از اهل قرآن چهارده معصوم است و این توسلات شب‌های قدر و قرآن به سرگرفتن را می‌توان در ایام دیگر انجام داد.

ارسال نظرات