۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۷۵۴۵۴۷
امام جمعه موقت کاشان:

اخلاق در کسب روزی نقش اساسی دارد

اخلاق در کسب روزی نقش اساسی دارد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار به نقش اخلاق در کسب روزی اشاره کرد و گفت: خداوند انسان‌های صادق و خوش اخلاق را دوست دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در بیست و پنجمین شب از ماه مبارک رمضان در جلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیه الله رضوی در تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مومنون اشاره کرد و گفت: ده آیه ابتدایی سوره مومنون ترسیم سیمای مومنان است.

وی با بیان اینکه ده آیه ابتدایی سوره مومنون تصویر جامعه اسلامی و ایمانی و ترسیم کننده صراط مستقیم است، افزود: اگر نماز قبول شود بقیه اعمال نیز قبول است و این بیانگر آن است که صراط مستقیم یک موضوع بسیار مهمی است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مسلمانان قیامت را قبول دارند و در قیامت نیز دو مکان بیشتر وجود ندارد، یا بهشت است و یا جهنم است، برخی بهشتی و برخی نیز جهنمی هستند، برخی جهنمی ها بعد از مدتی از جهنم خارج می‌شوند، اما برخی دیگر در جهنم ابدی هستند.

وی ادامه داد: برخی از جهنمی‌ها بعد از مدتی از جهنم خارج می‌شوند، اما آنهایی که وارد بهشت می‌شوند هیچگاه از بهشت خارج نمی‌شوند و در بهشت ابدی هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار تنها راه رسیدن به بهشت را صراط مستقیم دانست و گفت: صراط مستقیم نزدیکترین راه است و اگر از صراط مستقیم منحرف نشوید و چپ و راست نروید به مقصد خواهد رسید.

وی افزود: خداوند در قرآن ترسیمی از صراط مستقیم را به انسان نشان داده است و یکی از ویژگی‌های انسان‌هایی که در صراط مستقیم قرار دارند وفادار بودن به عهد پیمان خود است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان اگر راستگو باشد و امانت دار باشد در اموال مردم شریک خواهد شد و مردم به انسان اعتماد خواهند کرد و کسب و کارش رونق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از حسن اعتماد دیگران نباید سوء استفاده کرد، ادامه داد: مومن کسی است که در اولین فرصت واجبات خود را انجام دهد و در اولین فرصت بدهی خود را پرداخت کند، از این رو یکی صفات خوب این است که انسان از اعتماد مردم سوء استفاده نکند و با اعتماد مردم با مهربانی برخورد کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه به نقش مهم مادر در هدایت فرزندان اشاره کرد و با بیان اینکه بهشت زیر مادران است اظهار داشت: مادر می‌تواند فرزند خود را بهشتی کند.

وی افزود: انسان عاقل کسی است که به نصحیت دیگران عمل کند، از این رو در روایت می‌فرماید، انسان مومن برای هدایت نیاز به پذیرفتن نصحیت دیگران دارد.

امام جمعه کاشان به نقش اخلاق در کسب روزی حلال اشاره کرد و گفت: خداوند انسان‌های خوش اخلاق را دوست دارد و یکی از چیز‌هایی که خدا دوست دارد اخلاق خوش و صداقت است، چرا که اخلاق در کسب روزی بسیار اهمیت دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات