۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۵۴۶۷۶
حجت الاسلام قاسمی:

خادمان قرآن باید برای جذب جوان‌ها تلاش کنند

خادمان قرآن باید برای جذب جوان‌ها تلاش کنند
اصفهان – حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه خادمان قرآن باید برای جذب جوان‌ها تلاش کنند، بر لزوم توجه و مأنوس شدن جوانان با قرآن کریم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شیخ مرتضی قاسمی عصریکشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و خادمان قرآن و عترت شهرستان کاشان که با عنوان «جاودانه‌های قرآن وعترت» در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد، گفت: قرآن کتاب با عظمت، با حکمت، نور، موعظه، شفا و مافی الصدور و هدایت کننده است.

وی افزود: قرآن مومنین را به راه سعادت و بهشت و نورانیت بشارت می‌دهد و مومنیِن کسانی هستند که اعمال صالح دارند.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه قرآن دوای همه درد‌های روحی و جسمی انسان است، افزود: امام باقر (ع) می‌فرماید، کسانی که به همه علوم اشراف دارد، قرآن را بکاوند.

وی به لزوم توجه به اجزای تفسیر حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کرد و با بیان اینکه تفسیر ایشان نکته‌های بسیار بکر و بدیع دارد، اظهار داشت: امام خامنه‌ای مجهول القدر است و دنیا مانند چنین شخصیتی ندارد و در آینده مشخص خواهد شد؛ ایشان متفکر، مجتهد، فقیه، عارف، علم است. 

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه قرآن کتاب بسیار عجیبی است، اظهار داشت: قرآن کتابی است که تا روز قیامت کتاب نور، موعظه، نجات و سعادت است و اساتید و خادمان قرآن باید برای جذب جوان‌ها و نسل جوان امروز تلاش کنند. 

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که شبکه‌های مجازی کشتارگاه جوانان و نسل جوان امروز است، گفت: همه ما بویژه روحانیت باید تلاش کنند تا جوانان را جذب قرآن و جلسات قرآنی کنند.

این استاد اخلاق با ابراز تاسف از اینکه برخی اساتید دانشگاه هنوز هم از خواندن یک صفحه قرآن عاجز هستند، افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، قرآن را باید یاد گرفت و یاد داد و هر جوانی قرآن را بخواند با تار و پود بدنش آمیخته خواهد شد و از نفوذ شیطان جلوگیری خواهد کرد.

به گفته وی قرآن کتاب ناشناخته و کتاب عجیبی است که لایه و تاویل و بطن دارد و نیاز است در آن تدبر شود برای همین است که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود.

حجت الاسلام قاسمی جوانان ایران را بهترین جوان‌های دنیا دانست و با بیان اینکه نظیر جوانان ایران در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود و جوانان را با قرآن انس داد، اظهار داشت: قدر ایران و رهبری و روحانیت و ولایت فقیه و جلسات مذهبی و قرانی را بدانیم و خدا بخاطر داشتن چنین نعماتی شکر کنیم. 

لازم به ذکر است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در مراسمی با شکوه که در فرهنگسرای مهر این شهرستان برگزار شد از پیشکسوتان و خادمان قرآن و عترت شهرستان کاشان با عنوان «جاودانه‌های قرآن و عترت» تقدیر و تجلیل کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات