۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۵۴۰۹۰

ثبت بیش از ۷۰ جلسه خانگی قرآن در جنوب شرق تهران

ثبت بیش از ۷۰ جلسه خانگی قرآن در جنوب شرق تهران
یک فعال قرآنی گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ خانواده برای تلاوت سوره مبارکه قدر ثبت نام کرده و ۷۰ جلسه خانگی در سامانه پویش ستاره های زمین در جنوب شرق تهران به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدسعید هاشمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: خوشبختانه توفیق داشته ام که از کودکی در جلسات خانگی قرآن و موسسات قرآنی به عنوان قاری و فعال قرآنی فعالیت داشته باشم.

این فعال قرآنی ۳۹ ساله و ساکن شهرستان ورامین همچنین اظهار کرد: ورامین به دیار ۱۵ خرداد معروف است و بافت سنتی این منطقه سبب رونق فعالیت‌های عمومی و تخصصی قرآنی و حضور یاوران قرآن در بسیاری از محله ها شده است؛ ضمن آن که در این منطقه، نخبگان زیادی در رشته های تخصصی قرآنی ساکن هستند که این امر نیز به رونق فعالیت ها و برنامه های قرآنی کمک کرده است.

وی مذهبی و انقلابی بودن مردم و داشتن روحیه قرآنی را از ویژگی های منطقه جنوب شرق تهران دانست و درباره آمار ثبت شده پویش ستاره های زمین در این منطقه و در سال جاری یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر یا خانواده برای تلاوت سوره مبارکه قدر سر سفره های افطار و همچنین حدود ۷۰ جلسه خانگی قرآن در سامانه این پویش مربوط به منطقه جنوب شرق تهران به ثبت رسیده است.

این فعال قرآنی با ابراز خرسندی از موفقیت های اجرای پویش ستاره های زمین عنوان کرد: خوشبختانه برنامه های این پویش با استقبال نسبی مردم مواجه شده و تحقق حرکت عمومی قرآنی در سطح جامعه را به دنبال داشته است.

هاشمی درباره راهکارهای ترویج بیشتر معارف قرآنی نیز در بین عموم مردم تصریح کرد: با توجه به کم کاری ها و عقب ماندگی های این عرصه بویژه در دهه ۹۰، لازم است تا اکنون، هویت بخشی به فعالان قرآنی در قالب تجلیل از آنان و همچنین جهت‌ دادن به فعالیت ها با نگاه حرکت عمومی قرآنی مد نظر مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره خاطرات قرآنی خود نیز گفت: بهترین خاطره حقیر، تشکیل کارگروه جامعه قرآنی عصر جنوب شرق استان تهران با حضور فعالان جلسات خانگی قرآنی منطقه است که تا الان برکات زیادی به همراه داشته است. 

ارسال نظرات