۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۵۵۵۲۷
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت ها و خدمات خادمان حرم حضرت معصومه در ماه مبارک رمضان

گزارشی از فعالیت ها و خدمات خادمان حرم حضرت معصومه در ماه مبارک رمضان
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) در مراسم شکرانه خدمت، گزارش مختصری از عملکرد خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان و خدمات حرم مطهر به زائران، ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد مشرف معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) در مراسم شکرانه خدمت که با حضور خادمان ماه مبارک رمضان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، گزارش مختصری از عملکرد خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان ارائه و اظهار داشت: فعالیت های متنوع و مختلفی در این ایام صورت گرفت که به دو حوزه امنیتی و خدماتی و خدمات فرهنگی تقسیم می کنیم.

وی افزود: در حوزه حراست و حفاظت، حوزه خدمات به زائران، معلولان و سالمندان، کفشداری ها، مفروش کردن محوطه ها و دیگر خدمات متنوع در حرم مطهر تلاش های بسیاری شد و همه سعی و تلاش خادمان برای رفاه زائران به وقوع پیوست و الحمدلله در حرم حضرت معصومه سلام الله خدمات شبانه روزی مختلفی را شاهد بودیم که در جای خود جای بسیار تشکر دارد.
 
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) بیان داشت: ایجاد فضای مطبوع و دلنشین و برگزاری سفره افطاری با ظرفیت بیش از ۱۳ هزار زائر در ایام ماه مبارک رمضان یکی از فعالیت هایی بود که حرم مطهر در ایام ماه رمضان انجام داد.
 
وی افزود: تعداد ۹۰ هزار افطاری ساده و ۱۷۰ هزار غذای گرم در ماه مبارک رمضان تقدیم زائران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها شد و نیز در زائرای سرای کوثر و شبستان های حرم مطهر خدمات رفاهی بسیاری به زائران ارائه شد.
 
گزارشی از فعالیت ها و خدمات خادمان حرم حضرت معصومه در ماه مبارک رمضان
 
حجت الاسلام مشرف  خبر داد: در ایام ماه مبارک رمضان بیش از ۱۱۰۰۰ شاخه گل میان زائران پخش شد و نانوایی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها نیز خدمات قابل توجهی را در حوزه رفاه حال زائران انجام داد.   
 
وی با اشاره به فعالیت های حوزه فرهنگی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان بیان داشت: فضاسازی حرم، برگزاری ۴ مرحله ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر، ترتیل خوانی خانوادگی، برگزاری ۴ محفل دعا و توسل و پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی از جمله فعالیت های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان بود که با تلاش خادمان حرم بانوی کرامت به وقوع پیوست.
 
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) ابراز کرد: ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از برنامه های جذاب و باشکوه حرم مطهر بود که استقبال و اقبال بسیاری در سطح جامعه از این طرح شد.
 
وی افزود: به میزان ۱۸ هزار ساعت برنامه تلویزیونی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان پخش شد و بیش از ۱۲۰۰۰ خادم در ایام ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به خدمت رسانی به زائران حضرت معصومه سلام الله علیها پرداختند.
ارسال نظرات