۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۵۶۸۸۷
آیت الله صدیقی:

حج امسال نقطه عطفی برای حمایت از مردم مظلوم غزه است

حج امسال نقطه عطفی برای حمایت از مردم مظلوم غزه است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دانشجویان در غرب به صورت خودجوش به میدان آمده اند، گفت: نقاب از چهره بزک شده مدافعان حقوق بشر افتاده است و چهره خونینشان جلوه گری می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: همه ما مسافر هستیم، سفر مرگ در مسیر همه است و همگی رفتنی هستیم، آنچه بعد از انتقال از این خانه ویران به خانه ابدی دست ما را می گیرد تقوا است.

وی تقوا را بهترین توشه و مصونیت در برابر شیاطین بیرونی و خارجی برشمرد و ابراز کرد: تقوا اقتدار و چراغ راه است و همه ما موظف هستیم خودمان را توانمد بسازیم و در برابر فشارهای بیرونی و درونی تسلیم باطن نشویم.

آیت الله صدیقی با بیان درس از زندگی حضرت آدم به فرزندان خود، اظهار کرد: اگر لغزشی پیش آمد و از جایگاه خودمان در اثر این لغزش پایین آمدیم، باید با امید جبران کنیم و تهدید را تبدیل به فرصت نماییم.

نسبت به گناه حساسیت به خرج دهیم

وی با اشاره به اینکه حضرت آدم چهل روز از ابتدای ذی القعده سوز و گداز در درگاه الهی انجام داد و ما هم باید نسبت به گناه حساسیت به خرج دهیم، اظهارداشت: پدر ما حضرت آدم با توسل به اهل بیت مشکلاتش را حل کرد، بهشت عارف خلوت با خدا و عالم حضور است که خداوند به آدم ارزانی داشت.

امام جمعه موقت تهران تقوا را دژ محکم الهی دانست و تصریح کرد: تقوا برای انسان بیمه زندگی است و هرکه تقوا داشته باشد، خداوند او را از رزق‌های مادی و معنوی برخوردار می‌سازد.

آیت الله صدیقی با تبریک دهه مبارک کرامت خاطرنشان کرد: دهه کرامت، دهه امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) است زیرا برکات وجودشان در دنیا ویژه است، درخشش نور الهی در وجود فاطمه معصومه(س) ایشان را به جایگاهی رسانده که زائر ایشان بهشت برایش وعده داده شده است.

بیداری جوانان آمریکا و اروپا در حمایت از غزه مظلوم/حج امسال حج برائت است

جامعیت دین و دنیا در مسئله حج تجلی دارد

وی با بیان اینکه حج سمبل جامعیت دین است و احکام دین در مسئله حج تجلی پیدا کرده است گفت: عبادت‌ها سه قسم است عبادت‌ها یا بدنی بوده یا مالی و یا درونی و فکری است، در هر کدام از این‌ها یا بعد فردی دارد و یا اجتماعی اما حج همه این‌ها را یکجا دارد و حج همه دین است لذا تنها عبادتی که قصد نامیده شده است حج می باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حج بُعد درونی برای حجاج به همراه دارد و آن دوام ذکر است باید در دوران حج وحدت سازی کنیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حج امسال هم جامعه‌سازی و هم برائت است، بیان کرد: حج بدون برائت حجی بی روح است، حج کنگره بین المللی برای رساندن پیام دین است، حج قلب تپنده است و رهبری امت اسلامی پیام یکدلی و اقتدار و هماهنگی و هم افزایی را به جهانیان می رساند، تا امت امت نباشد امام جایگاه پیدا نمی کند و تا امامت جایگاه پیدا نکند وحدت جایگاه پیدا نمی کند.
 
حج امسال نقطه عطفی برای حمایت از مردم مظلوم غزه است
 
وی با بیان اینکه پیام رهبری امت از حج باید به گوش جهانیان برسد، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) مسئله حج و این سیره ابراهیمی را احیا کردند و حج امسال نقطه عطفی برای حمایت از مردم مظلوم غزه است.
 
آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه امت اسلامی همانند یک جسم باید با اعلام برائت دردهای امت اسلامی را دوا کنند، بیان کرد: خواستار برائت همه امت اسلامی از رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در ایام حج هستم چرا که آنها با حقوق انسانی تضاد دارند.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جریان غزه نشان داد که دشمن تا چه حد با انسان و انسانیت بی‌رحم است و با حقوق انسانی تضاد دارد، ادامه داد: سال‌ها و قرن‌ها این‌ها در پوشش دفاع از حقوق بشر چه غارت‌ها کرده بودند، امروز جریان غزه که تاریخ ساز هست، آبروی آنها را برده است و واقعیت را به دنیا نمایان کرده اند.
 
بیداری جوانان آمریکا و اروپا در حمایت از غزه مظلوم/حج امسال حج برائت است
 
مقاومت غزه ریشه در الگوگیری از سیره خاندان نبوی دارد
 
آیت الله صدیقی افزود: مردم غزه با روحیه بالایی در حال مقاومت هستند و کودکان، زنان و تمام امکانات آن‌ها در طعمه آتش ظلم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در حال سوختن است اما آنها از فرزند پیامبر در کربلا درس می گیرند و شعار هیهات منا الذله سر می دهند و در مقابل این رژیم بی همه چیز وابسته به جریان لیبرال غرب و کودک کش مقاومت می کنند.
 
حج امسال حج برائت است
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ملت آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه بیدار شده اند و دانشجویان آنها به پاخاسته اند و شعار عدالت سر می‌دهند، اظهار کرد: مغز متفکر مقاومت یعنی ایران عزیز و فرماندهی جبهه مقاومت و مستضعفین یعنی امام خامنه‌ای باعث شد در یک توجه عملی و عینی به مظلومیت بی سابقه مردم غزه، دانشجویان در غرب به صورت خودجوش به میدان بیایند.
 
آیت الله صدیقی صدیقی در پایان گفت: نقاب از چهره غرب بزک شده افتاده است لذا امسال سال حج برائت است و همه شرکت کنندگان در این حج با هر ملیتی فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهند داد.
ارسال نظرات