به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  مراسم تشییع پیکر آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز در روز پنجشنبه سوم خرداد ماه 1403 از ساعت ۹:۳۰ صبح در میدان شهدا به سمت میدان ساعت و ادامه مراسم تشییع و تدفین در وادی رحمت برگزار می شود.

همچنین مراسم بزرگداشت هم در روز پنجشنبه ۳ خرداد از ساعت ۱۶:۳۰ در صحن مصلای اعظم تبریز است.

قرار است پس از مراسم تشییع، پیکر امام جمعه محبوب روز پنجشنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان «مالک رحمتی» استاندار پرتلاش آذربایجان شرقی نیز روز پنجشنبه در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.

محل تدفین پیکر شهید آیت الله آل هاشم و استاندار شهید تبریز اعلام شد

گفتنی است بالگرد حامل آیت الله سیدابراهیم رئیسی که چند روز قبل برای بازدید از «سد خداآفرین» و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود، هنگام عزیمت از این سد به مقصد «پالایشگاه تبریز» به علت شرایط نامساعد آب‌ و هوایی دچار سانحه شد و با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه‌ دیده به علت مه‌آلود بودن هوا و سخت‌گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.

سرانجام گروه‌های امدادی مردمی و هلال‌احمر با استفاده از پهپاد‌های ایرانی ردیاب، بالگرد سانحه‌ دیده را بعد از گذشت 17 ساعت کشف کردند.

متاسفانه در این سانحه هوایی، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور و همراهان او از جمله آقای دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد، شهادت گونه به سوی معبود شتافتند.