۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۵۹۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

با تقویت مسجد‌محوری بین جوانان راه نفوذ دشمنان گرفته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، با اشاره به نقش بی بدیل علمای دینی در اصلاح و تربیت افراد جامعه گفت: علمای دین باید الگوهای مناسب را به جوانان عرضه کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، روز گذشته در دیدار ائمه جمعه اهل سنت شهرستان مراوه تپه گفت: فاصله گرفتن از ایمان سبب شکسته شدن حریم عمومی جامعه می شود و در این راستا روحانیان باید تلاش کنند تا افزون بر تزکیه نفس موجبات رشد عقلانی جامعه را فراهم کنند.

وی افزود: غرب زدگی، ورود بیگانگان و دسیسه های فتنه گران برای از بین بردن آرامش مسلمان است که می خواهند شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهند و در این زمینه علما باید از راه تقویت قرآن و مسجد محوری جلوی نفوذ بیگانگان را بگیرند.

حجت الاسلام ولی نژاد از تضعیف روابط دوستانه بین فرزند و اعضای خانواده و گذراندن بیشتر وقت جوانان در بیرون از خانه به عنوان عوامل مؤثر در ایجاد بحران در این قشر حساس یاد کرد و با تأکید بر اصالت و بقای خانواده گفت: بسیاری در تلاش‌اند، خانواده را بشکنند تا بتوانند روی جوانان ما بیشتر تأثیر‌گذار باشند‌؛ اما والدین باید خانه را به کانونی گرم و امن برای فرزندان تبدیل کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به نقش بی بدیل علمای دینی در اصلاح و تربیت افراد جامعه گفت: علمای دین باید الگوهای مناسب را به جوانان عرضه کنند تا آنها به جای تقلید از فرهنگ بیگانه از برخورد، منش، رفتار و فرهنگ ناب اسلامی را در زندگی فردی و اجتماعی خود به‌کار گیرند.

وی با بیان این که توجه به مسائل فرهنگی در جامعه بسیار ضروری است و همه باید برای این هدف تلاش کنیم، تصریح کرد: یکی از راه های گسترش فعالیت های فرهنگی و دینی در جامعه ساخت و تکمیل پروژه های دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام ولی نژاد در پایان خواستار ایجاد روابط صمیمی و دوستانه بین جوانان و روحانیان شیعی و سنی شد./950/د102/س
ارسال نظرات