۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۷۶۲۲۵
سرپرست دانشگاه قم:

بهره گیری از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه در مراکز آموزش عالی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دانشگاه قم، بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های حوزه های علمیه را در دانشگا ه ها و مراکز آموزش عالی کشور ضروری دانست.
دکتر رضاحسين گندمکار،معاون آموزشي دانشگاه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر رضا حسین گندم‌ کار سرپرست دانشگاه قم، روزسه شنبه در چهل و ششمین گردهمایی سراسری معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت دانشگاه های استان ابراز داشت: وجود بیوت مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه، مراکز آموزشی و پژوهشی متعدد علمی و آموزشی حوزوی و همچنین نهادهای تخصصی در شهر مقدس قم از این شهر مذهبی، شهری با ویژگی های جهانی ساخته است.

این استاد دانشگاه، بهره گیری از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها را ضروری دانست و بیان داشت: با برنامه ریزی مناسب می توان زمینه تحقق این امر مهم را فراهم کرد و معارف اسلامی را در محیط های دانشگاهی بیش از پیش گسترش داد.

سرپرست دانشگاه قم درادمه گزارشی از اقدامات و فعالیت های علمی و آموزشی این دانشگاه ارائه کرد و گفت: آیت‌الله قاضی رئیس فقید دانشگاه قم، در طول دوران مدیریت خود در این دانشگاه بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی کار خود را خالصانه انجام داد و حتی هزینه ایاب و ذهاب خود را نیز از هزینه شخصی پرداخت می کرد.

وی خدمت صادقانه و توجه به کارهای فرهنگی را از جمله خصوصیات بارز آیت‌الله قاضی عنوان و تصریح کرد: آیت‌الله قاضی در طول دروان مدیریت 29 ساله خود بر این دانشگاه حتی یک ریال هم دریافت نکرد و با درایت و تدبیر دانشگاه قم را به یکی از بزرگ ترین مراکز آموزش عالی استان تبدیل کرد.

دکتر گندم‌کار در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از فعالیت های علمی و آموزشی این دانشگاه ارائه کرد و بیان داشت: در حال حاضر در این دانشگاه، هفت دانشکده در گروه‌های الهیات، مهندسی، مجازی و دیگر رشته ها فعال است و دانشجویان در 57 رشته تحصیلی تکمیلی فراگیری تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه قم 180 نفر عضو هیات علمی دارد و امکانات کمک آموزشی در بیش از 24 آموزشگاه به دانشجویان ارائه می شود.

سرپرست دانشگاه قم در ادامه از وجود پانزده کانون فرهنگی، 39 انجمن علمی و 28 نشریه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه قم که 24 هزار مترمربع مساحت دارد هم اکنون در حال احداث است و امیدواریم با بهره برداری از آن فعالیت های پژوهشی و تحقیقی دانشجویان از انسجام و عمق بیشتری برخوردار شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات